Als het stoplicht op rood blijft staan, helpt het dan om iets te rijden, om de detectie te activeren?

Veel stoplichten hebben tegenwoordig detectielussen in het wegdek.
Als zo'n stoplicht te lang op rood lijkt te staan, dan laat ik de koppeling even op komen zodat de auto een klein stukje rijdt. Meestal springt het stoplicht direct erna op groen.

Is dit toeval?
Of kan het zijn dat de detectie de auto niet meer zag, door lang stilstaan en door beweging weer geactiveerd wordt?

Meestal gebeurt dit als je alleen staat of de andere auto's ook al een tijdje stilstaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
3.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stoplichten zijn altijd rood. Kijk maar eens bij een brug of spoorwegovergang.
Klopt het dat je met stoplichten verkeerslichten bedoelt?

Het beste antwoord

als je niet stopt voor de stopstreek, of beter gezegd te vroeg stopt voor de streep dan kan het zijn dat je de lussen in het wegdek niet voldoende activeert. Iets wat steeds vaker lijkt voor te komen. Door iets op te rijden kan je de lussen activeren. In een eerder gegeven antwoord wordt gesuggereerd dat je bij tever doorrijden een boete zou krijgen, vrees niet zelfs als enkel de voorwielen over de stopstreep komen krijg je geen boete.
Ben je op de motorfiets dan heeft het vaak geen zin om iets verder op te rijden, dit heeft vaak te maken met lussen die niet juist voor motorfietsen staan afgesteld, tip is dan om de wegbeheerder kennis te geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, dat kan helpen, ga echter nooit OVER de witte streep want dan ben je de Sjaak,... krijg je weer post uit Leeuwarden enzo...

(dat detectie-gebeuren is idd geinstalleerd voor energiebesparing)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het helpt, maar er komt altijd groen licht ook zonder detectie van een voertuig. Zo is een en ander ingericht.