Is het gebruikelijk dat de levertijd van een nieuwe, niet op voorraad-zijnde, auto 2,5 maand is?

Dit klinkt vrij lang.

Maken en transporteren kost uiteraard wat tijd.

Maar wat doet men dan nog meer, waardoor het meer dan 2 maanden kost?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.2K

Het beste antwoord

Als hij niet op voorraad is, moet hij nog gemaakt worden. Dat kost een dag, maar hij moet eerst besteld worden en ingepland worden. Dat inplannen kost ook tijd, want bijvoorbeeld worden deze week alleen de blauwe en rode auto's gemaakt en staat jouw kleur pas over drie weken in de planning. Verder gaat het transport per schip en dat is ook niet de meest snelle transportvariant en daarna moeten ze nog naar de dealers en daar rijden ze ook niet dagelijks naar toe. Het rijklaar maken bij de dealer kost één dag technisch één dag administratief (op kenteken zetten etc.). Een auto uit de showroom krijg je ook pas na drie a vier dagen mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Denk dat je een auto wilt hebben van uit Japan of Amerika.

Een boot doet er ook enkele weken over voordat deze afgemeerd is in Nederland (Rotterdam) of België (Antwerpen).

Neem daar nog eens bij dat er niet één maar duizende mensen zijn die een auto bestellen waardoor er een wachttijd ontstaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verreweg de meeste Japanse auto's worden tegenwoordig in europa gebouwd.