Wie heeft ervaringen met concept van Green Wheels?

Mijn zoon wil afentoe over een auto kunnen beschikken en we kwamen op Green Wheels.
Heeft iemand daar ervaring mee op gedaan en beviel het wel of niet goed.
Als je er eens gebruik van maakte of maakt wat voor soort van abonnement zou je adviseren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.8K

Het beste antwoord

Oh ja . Greenwheels is heel makkelijk en gebruiksvriendelijk als je de keuze hebt uit een aantal Greenwheels auto's in jouw stad.

Het is wel duur geworden om in de auto te rijden. Maar de abonnementskosten zijn kleiner geworden. Het kost ongeveer zoveel als een huurauto huren.

Je hebt een pasje en een wachtwoord. Je kan telefonisch via een pratende computer een auto reserveren. ( dat kan tot een paar minuten voor het gebruiken ) . Je loopt naar de auto en opent hem met je pasje . Dan toets je je pincode in en je krijgt de sleutel in het dashboardkastje. Daarna is het karren maar. De boordcomputer houdt alles bij , en als er weinig benzine in zit kan je tanken met een tankpas.
Aan het einde van je rit plaats je de auto terug op het oorspronkelijke uitgiftepunt en je sluit de auto af met je abonnementspasje.

Na een maand worden alle kosten automatisch van je rekening afgeschreven.

Je draagt een eigen risico van 250 Euro . Dat is wel soms %#$^@% want als iemand de spiegel eraf rijdt tijdens jouw rit mag je zelf betalen .

Verder moet je die 250 Euro ook als borg storten.

Als laatste wil ik nog toevoegen dat je altijd heel goed moet opletten of de auto geen schade heeft , want als de vorige huurder schade heeft gereden en dit niet heeft gemeld , dan moet jij dit melden of je kan zelf je 250 € weer kwijt zijn.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb het aller goedkoopste abonnement. Ik gebruik een greenwheels ongeveer 1 x per drie maanden. Je krijgt korting op het abonnementsgeld als je een NS trajectkaart hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel voor je reactie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OK nog iets als er iets niet werkt dan is er de hulpvaardige helpdesk om je verder te helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord, we gaan na overleg gebruik maken van Greenwheels.

Andere antwoorden (2)

Bij green Wheels heb je wel de kans dat er net geen auto beschikbaar is als je hem nodig hebt : dus ik zou ook maar eens rond gaan vragen bij de autovehuurbedrijven en dan kijken die met de laagste borg. Ik zelf moet af en toe naar schiphol dat is heen en terug ongeveer van mijn huis uit 320 km ik betaal 150 euro borg en die krijg je dan terug gestort min de autohuur en dan heb ik ook nog een auto met onbeperkte kilometers per dag . Dus alles bij elkaar met benzine en alles kost mij ongeveer 75 euro . Het is het overwegen wel waard denk ik Tussen Green Wheels en een verhuurbedrijf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar als je nu maar een uurtje een auto nodig hebt,dan is Greenwheels misschien toch voordeliger?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja greenwheels werkt met een uurtarief ( ongeveer 3 €) en een kilometer tarief . Als je maar een uurtje nodig hebt dan ben je goedkoop uit. Verder wemelt het in sommige steden van de Greenwheels auto's . Dan komt het bijna niet voor dat je er geen kan krijgen. ( Behalve oudejaars avond , dan moet je vroeg reserveren) .
Google op "ervaring met greenwheels" en je krijgt zat antwoorden.