Hoe kunnen autos zo springen? En waar laat je zoiets monteren? (zie beschrijving)

Zoiets lijkt me leuk om op mn auto te zetten, maar hoe werkt dit en waar laat je zoiets doen?
Het hoeft niet zo hoog te kunnen mar ik bedoel dus autos die echt op en neer gaan. (soms hard, zoals in de video, maar ook zachter "wiebelen")

http://m.youtube.com/#/watch?feature=related&v=vtkBKrCLcOg

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
2.8K
Antoni
11 jaar geleden
Ik vraag me af of dit soort systemen zijn toegestaan in Nederland. Ik denk van niet!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niets is in dit land toegestaan...
Antoni
11 jaar geleden
Waarschijnlijk mag je het systeem wel onder je auto laten installeren, maar mag je het daarna nooit gebruiken op de openbare weg, dus alleen bij bijvoorbeeld autoshows. Het is de vraag of je je investering dan lonend vindt...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelfs dan voelt het alsof er op je wordt gelet van een afstandje. snap je wat ik bedoel? ;-)

Antwoorden (2)

Zijn gewoon Air Ride systemen, Betaal je minimaal 2000 euro voor.
Je kunt eens hier kijken -> http://www.luchtvering.info/products.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Air ride klopt niet helemaal, dan kun je alleen je auto verhogen en verlagen doormiddel van compressors. Het laten stuiteren van je auto, die auto's worden lowriders genoemd. Voor zover ik weet is er geen leverancier in nederland voor dit soort systemen. Het is vaak ook ''custom'' werk wat je vaak een aantal 1000 euro kost, aangezien het complete onderstel vervangen dient te worden en versterkt. Je auto krijgt namelijk een aardige opdonder door het stuiteren.