Ik heb van mijn auto( Ford Ka 1999) de startmotor laten reviseren, maar een week later kreeg ik accuproblemen. Is er een verband?

stroomlek?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1K

Het beste antwoord

In verband met het afnemen van de buitentemperatuur krijgt een accu het zwaarder te verduren.
Zeker de zwakkere accu's vallen hierdoor door de mand.
Doch streep uw ook dynamo niet weg, ook dit kan de boosdoener zijn.
Als de dynamo niet voldoende spanning meer levert loopt uw accu langzaam maar zeker leeg.
Het doormeten van de laadstroom is het enige juiste advies in dergelijke zaken.
Geeft de dynamo te weinig spanning dan is uw dynamo aan vervanging toe, geeft deze voldoende spanning dan is uw accu aan vervanging toe.

De startmotor staat er in dit verhaal helemaal los van, ook uw genoemde lekspanning is hier niet van toepassing omdat de startmotor maar tijdelijk van stroom wordt voorzien.
Dit gebeurt alleen maar bij het starten van de motor.

Toegevoegd na 1 minuut:
Doch streep uw ook dynamo niet weg.....eh ja....
Moet natuurlijk zijn, doch streep ook uw dynamo niet weg......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De startmotor staat wel in direct contact met de accu. De accu zorgt namelijk voor de stroomtoevoer waardoor de startmotor de motor aan het werk zet.
Wellicht is het eerder verstandig de accu aan de gelijkrichter te leggen en volledig vol te raken.
Er kunnen namelijk talloze redenen zijn waardoor de accu niet meer goed reageert. Korte ritjes zijn bijvoorbeeld funest. Wanneer de accu na het volledig opladen weer problemen geeft. Zou het verstandig zijn deze te vervangen. Wanneer de bedrading van de startmotor goed is lijkt me dat niet van toepassing. Mits dat de startmotor nu teveel vermogen vraagt. Maar dan is de revisie niet goed gegaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neen.

Accu is gewoon versleten, dat de startmotor een week eerder vervagen is heeft er totaal niets mee te maken, de buitentemperatuur wel.

Als een startmotor de problemen veroorzaakt zou het toch de oude moeten zijn, deze vraagt meer spanning dan een goed gereviseerde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is onwaarschijnlijk dat de startmotor de oorzaak is. De accu kunnen ze in een garage testen en ook een eventuele lekstroom is te meten. Het meest voor de hand liggend is dat de accu het door de lagere temperatuur heeft begeven. ^lr