Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik met mijn auto door de wasstraat als het vriest?

De auto zit vol met smurrie van gestrooide snelwegen. Kan ik mijn auto met dit vriesweer door de wasstraat rijden, of vriezen dan alle rubbers en remschijven vast?

Toegevoegd na 9 uur:
Zie ook
http://www.goeievraag.nl/vraag/vorstland.38899

Cryofiel
14 jaar geleden
in: Auto's
31.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

ja , dat kan maar met dit weer kan de volgende weer door de was straat. droog je auto wel goed na het wassen en rij er nog een kilometer of 10 mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan wel, over het vriezen zou ik me niet zo druk maken, met alle sneeuw en vocht van het moment zouden ze dan toch evengoed bevriezen? Ook door het opspattende vocht.
Maar ik zou nog even wachten, het is nu toch baggerweer en er komt nog veel meer gestrooi enzo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan altijd maar ik zou er nog even van af zien.
Water wordt toch met enige (hoge) druk op de auto gespoten en dringt zodoende in de allerkleinste openingen / gaatjes / rubbers. Deze bevriezen, met nare gevolgen van dien.
Aan jou de keuze.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die (deur)rubbers kan je gewoon insmeren met een tube van de HEMA ofzo... Twee euro ofzo. Dan kleven ze niet meer bij vorst.
Als je door de wasstraat gaat krijg je morgen de deuren niet meer open, zit alles vast en zit je slot dicht.

Ik zou het niet doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan wel maar het is op dit moment niet echt heel slim om je auto te wassen n.l.
Je moet hem eerst heel goed droog hebben anders vriest alles vast.
Je bent net de hoek om bij de wasstraat en hij is al weer vuil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan wel maar het is vechten tegen de bierkaai, als je na het wassen weer naar huis rijdt wordt je auto alweer vies. Ik zou het dus niet doen. Als je lichtmetalen velgen hebt zou ik die thuis voor de deur even schoonmaken want het strooizout bijt in het lichtmetaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan wel, maar ik raad je aan om je auto dan vannacht indien mogelijk binnen te zetten, dan is er niets aan de hand, anders kan het wel eens lastig worden de deuren morgen te openen.
Maar eigenlijk is het zonde van het geld, binnen twee dagen ziet je auto er weer uit alsof je er al weken mee gereden hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de moderne wasstraten zal het geen probleem zijn.
Alleen de sloten die zal je goed moeten spuiten nadien met een antivries anders dan gaan die bevriezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding