Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Registreren de trajectcontroles ook of je auto verzekerd is, geschorst is en apk gekeurd is?

ik weet dat je gepakt kan worden door een catch scan of zoiets dergelijks. Ik had namelijk een geschorst auto gekocht in Amsterdam en toen naar huis gereden in Arnhem en hem pas na 3 dagen verzekerd en op naam gezet.
Lezen die traject controles of je verzekerd bent? Geven ze dit door aan de Belasting of Politie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
7.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Trajectcontroles meten over het algemeen alleen maar het begin- en eindtijd van een bepaald traject. Vandaar de naam trajectcontrole.

Bijv. tussen hectometerpaaltje 1 en hectometerpaaltje 100 wordt gemeten hoe lang je daar over gedaan hebt. Als dat onder een bepaalde minimum aantal minuten komt betekent het dat je te hard hebt gereden, en dus een mooie CJIB envelop in je brievenbus kunt verwachten.

Om terug te komen op je vraag. Zo ver ik weet wordt bij een dergelijke meting niet gekeken naar apk of verzekering.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het risico is in dit geval sowieso voor de oude eigenaar omdat de auto op dat moment blijkbaar nog niet op je naam stond. Behoorlijk domme fout van die vorige eigenaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding