Ik wil graag 2e hands auto kopen, maar wat moet ik met mn oude auto doen?

Inleveren, dan krijg ik iets geld terug? Zo, ja waar moet ik dan inleveren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (6)

Je kan soms met een dealer een deal [;)] maken dat hij je oude auto in neemt en je korting op de gekochte auto krijgt.

Als hij nog goed is, kan je hem zowieso verkopen via bekende wegen zoals marktplaats, ebay, autotrader.nl of de dealer.
Als hij de 20 gepasseerd is en eigenlijk de volgende hagelstorm niet meer zal overleven kan je hem laten slopen. Daar kan je dealer je ook mee helpen, om hem kwijt te raken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inruilen of naar de sloop. Of je iets terugkrijgt hangt sterk af van je oude auto en wat de koper ervoor wil geven. Als de auto van voor 1996 is, kom je in aanmerking voor slooppremie, afhankelijk van wat je ervoor terugkoopt.
paulus811
14 jaar geleden
wij ruilen de oude altijd in als we een nieuwe 2de hands kopen meestal kan je dan wel een leuk prijsje maken.

je kan ook proberen je auto anders te verkopen bv via parktplaats
14 jaar geleden
inruil is vaak mogelijk voor handelsprijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel dat de auto echt niets meer waard is, dan willen de meeste autobedrijven hem nog wel voor je vrijwaren, en ben je er vanaf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hangt een beetje af van wat je koopt en wat je huidige auto is...
ik zou bij aankoop van nieuwe auto vragen wat je als inruil krijgt en dan ook hoeveel korting je krijgt als je auto koopt zonder inruil .

over het algemeen zijn handelaren of dealers blij als ze auto kunnen verkopen zonder inruil en is er dan goed over de prijs te onderhandelen. uit ervaring weet ik dat het meer opbrengt als je je oude auto via bv marktplaats verkoopt en dan fikse korting beding omdat je niks inruil
want een ingeruilde auto die verkocht moet worden door dealer of handelaar moet helemaal nagekeken worden, apk eventuele duikjes en krassen weglaten werken etc etc. dus ze hebben er altijd kosten aan.
alleen als het een auto is waar het e.e.a. aan mankeert en je niet iemand anders met je "ellende "wil opzadelen is het raadzaam hem in te ruilen ;-p