Waarom voel je je onbewust ''opgejaagd''als er een auto achter je zit?

Of heb jij daar geen last van?
Ik vind het altijd vervelend met dit weer(ik doe het net als de meeste automobilisten)wat kalmer aan maar er zijn er altijd wat bij die gewoon aan je bumper gaan hangen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
3.1K

Het beste antwoord

ik heb er inderdaad last van, dan rij je in een straat waar niet gestrooid of geveegd is, spiegelglad en dan gaat iemand achter je drukken... ja, alsof ik harder KAN?!

wat ik meestal doe is dan expres langzaam rijden... zodra ze weer afstand gaan houden neem ik de normale snelheid weer aan.... ik kan er gewoon niet zo tegen, maar laat mij zeker niet opjagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Ik heb daar geen last van.. maar kan het me wel voorstellen..
Mijn advies let op de voorgangers en niet op achteropkomend verkeer met dit weer!!
Normaal met goed weer tik ik altijd even flink mijn rem aan;-)
Dit is nu niet aan te bevelen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is slim, flink remmen! En dan een schrikreactie triggeren! En dan ben je vast heel blij, wanneer hij/zij zichzelf te pletter rijdt? Gewoon nog langzamer gaan rijden, dan gaan ze er vanzelf langs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg ook bij goed weer;-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies +1 ter compensatie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thnx Josephina..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom verbaasd me dat nou niks Cantare;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@sharona: als je dat doet, moet je ook niet kwaad zijn als ze achterop rijden. Zij zijn fout, maar jij natuurlijk ook. Toch begrijp ik je gedrag wel, maar net als al werd gezegd, laat ze lekker voorbij gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Biertje..daar krijgen ze bij mij de kans niet voor;-)
@Cantare..LOL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zullen je bijrijders blij mee zijn, als je zo hard op de rem gaat dansen :)
Waarschijnlijk omdat het vaak ook zo is, dat mensen je opduwen. Dus ervaar je dat zo, ook al is het niet zo.

De Nederlandse automobilist heeft altijd haast. Maar het kan nog veel erger, ga maar eens naar Spanje of rij een rondje parijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb daar ook totaal geen last van. Maar als ik zeker weet dat er iemand achter mij gewoon aanrijdt dus mij volgd. dan neem ik zeker actie. En vraag ik of die aan de kant wilt zetten die auto en vragen waarom die mij achtervolgd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
nee babyfaced, de vraag gaat over bumperkleven :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeker niet op die manier de confrontatie aangaan babyfaced. Dat is vragen op problemen. Maar idd het gaat hier over bumperkleven.
Als iemand heel dichtbij je rijdt, ga je toch twijfelen of je niet aan het treuzelen bent, tenminste ik wel. Dus wat dat betreft komt het wel bekend voor.
Wat ik meestal doe is gewoon doorrijden zoals ik al deed, en eventjes mijn achterruit wissen (ook als het niet regent) om de klever van m'n achterruit te wissen. Een middelvinger staat zo flauw...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je merkt direct of iemand normaal achter je rijd of dat het zo,n opdringer is.
Ik persoonlijk heb daar minder last van omdat ik bestelbus rij,en als deze vol zit alleen door de buitenspiegels het verkeer achter me zie.
Bewust extra remmen vindt ik ook flauw,je kunt zo iemand goed aan het schrikken maken met dit weer.
En als je de ruiten sproeiers aan zet en degene heeft zijn vloeistof toevallig op ,ben je misschien nog verantwoordelijk als er wat gebeurt.
Als ik me flink erger ga ik bewust langzamer rijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik heb dat ook ,voel me er niet prettig bij .Ik heb het sinds ik twee keer onverwachts van achter ben aangereden .Ik moest voor roodlicht stoppen beide keren en in 1 jaar tijd knallen er twee op mij . Ik heb het daar aan overgehouden . Als ik mijn sneheid minder gaan ze van zelf voorbij.Maar voel me altijd opgelucht als ze er vandoor gaan.pfff
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zet mijn spiegeltje in de auto anders ,zodat ik hem minder zie en kijk dan vooral vooruit en denk op zijn liefst gezegd.......... barst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er geen last van! Als ik niet aan de kant kan, halen ze me maar in! Al moet ik zeggen dat ik vaker mensen voor me dan achter me heb ;-)

-

(ik haat bumperklevers, ik had er vanmorgen nog één voor me ;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga een tijdje op de Antillen wonen en je leert het echt af om je opgejaagd te voelen. Hier nemen de meeste mensen de tijd voor alles, dus ook voor autorijden. Natuurlijk zijn er ook mensen die gewoon vlot doorrijden maar je hebt er af en toe mensen bij die je wel zou willen duwen, zo langzaam rijden ze.
Om antwoord op je vraag te geven: in Nederland had ik er wel last van, met name op de snelweg, maar op de Antillen niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zie nu pas dat je vraagt waarom.......omdat ik zo opgevoed ben dat ik niemand in de weg mag zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen leren wel de techniek van autorijden, maar niet
1. dat een ongeluk in een klein hoekje zit
2. de je de mogelijkheden van de auto niet moet overschatten

In Hollywoodfilms zie je, dat je in vole vaart een andere auto zo kunnen opduwen Dat wordt ook door veel rijders geloofd. Dat kan alleen als de massa van de duwende auto een veelvoud is van die van de geduwde auto. Normaliter gaat dat mis voor beide auto's

Bumperklevers zijn mensen, die niet kunnen rijden, maar slechts hebben geleerd auto te rijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Taurus;

Geen last van; als ik achter het stuur zit ben ik bijna altijd volkomen Zen. En als er dan iemand sneller wil als ik (komt niet zo gek vaak voor) dan krijgt die van mij alle ruimte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind het superirritant als mensen dat doen
in het begin ging ik dan altijd ietsje harder rijden maar dan doet die andere auto dat ook vaak.

nu ga ik meestal bewust nog ietsje langzamer rijden vaak helpt dat beter pas als ze weer normaal doen dan ga ik weer normaal rijden.
ik heb zoiets als ik niet snel genoeg ga dan haal je me maar in
14 jaar geleden
Ondanks ik (bijna) altijd naar snel rechts ga als er iemand langs wil, ken ik dat opgejaagde gevoel. Kan ik niet naar rechts, dan heeft hij achter me pech (wel zorg ik ervoor dat ik dan snel naar rechts kan en de ander de ruimte geef). Maar meestal ben ik die persoon die doorrijd en ik zal niet bumperkleven als de voorganger niet naar rechts kan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Opgejaagd hooguit omdat je iemand met (meer) haast onbedoeld in de weg zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De fout is dat je je niet onbewust opgejaagd voelt. Dit is bewust. Jij kijk meer in je spiegel en jij voelt je opgejaagd. Je weet waar het vandaan komt. Onbewust? Dacht het niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja , ik vind het absoluut niet prettig als de auto tenminste aan het kleven is. Zelf ben ik dan wel zo a-sociaal om een paar keer de remlichten te laten zien.!
Heb geen zin in een kop - staart botsing.