In z'n 2 maak je meer toeren en daardoor ga je dus ook eerder slippen. 30 zou ik eerder in z'n 3 nemen, maar als de auto het aankan dan kan ik me wel voorstellen dat men het ook in z'n 4 goed kan rijden.
Je moet eigenlijk 1 versnelling hoger nemen dan gebruikelijk. Dus optrekken in z'n 2.
Waren alle automobilisten maar zo bijdehand als jij (en ik) +1
04 januari 2010 17:50
als de meeste nu ook meteen een dubbele afstand in stand houden, dan is het nog veiliger... ;)
zo'n 4 maanden een spoedcursus gevolgd in een besneeuwd gebied :)
Als het glad is en je rijdt in zijn 2 met 30 km per uur, dan oefen je veel kracht uit op je banden bij een klein beetje gasgeven. In zijn vrier gaat dat minder abrupt. Mijn inschatting: jouw kennis kan best gelijk hebben.
2e of 3e versnelling. Hoe lager de versnelling hoe meer trekkracht en evt kans op spinnende banden. Echter door een hoger toerental rem je ook beter af op de motor en hoef je niet te remmen.
Ha, die DylansBlue;
Onzin; de enige reden om 30km/h in de vierde versnelling te rijden is de waarde van je aandelen in de krukaslagerfabriek op peil te houden.
Geloof maar niet dat hij bij 30 reed in zijn 4 : Een veilige versnelling voor 30 is 3 het is gewoon uitzoeken bij andere snelheden wat voor versnelling je nodig hebt het toerental moet wel zo laag mogelijk zijn om doorslippen van je wielen te voorkomen.