Ik kocht mijn auto's vooral bij particulieren of bij garages die verveeld zaten met overname-auto's (daar stond geld in stil). Soms ook lichte ongeval-auto's bij de verzekering.
Opgepast met Duitse auto's of ex-lease auto's : die km-tellers zijn altijd aangepast....is niet noodzakelijk een probleem maar je betaald wel té veel.
Eric
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

overal, als de prijs goed is voor een handelaar zal hij het produkt kopen, dat geldt ook voor een autohandelaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
bijvoorbeeld op een automarkt, maar ook bij particulieren.

Toegevoegd na 2 uur:
de overeenkomst tussen een autohandelaar en een dealer
is dat ze allebei auto's verkopen, de vraag is of de handelaar
ze elders koopt dan de dealer.

de dealer koopt ze van de fabrikant via de importeur.

de handelaar koopt ze overal behalve bij de dealer of de importeur of de fabrikant.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nieuwe auto's koopt hij bij de importeur.
Occasions koopt hij van particulieren, van andere autobedrijven (inruilauto's), van leasebedrijven, veilinghuizen, etc.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik dacht dat een autohandelaar alleen in 2e hands auto's handelde, de nieuwe auto's worden toch alleen verkocht door dealers!
bamibal
11 jaar geleden
"Dealer" is Engels voor "handelaar"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat weet ik, heel grappig, maar in het nederlands is de betekenis verschillend.
Dat kan ook in het buitenland zijn. Een auto uit bijvoorbeeld Duitsland kan veel gewilde optie,s hebben en ook een goede prijs. Vaak worden er grotere partijen ineens gekocht. Een autohandelaar koopt doorgaans bij garage,s de auto,s die een garage zelf niet het assortiment wil hebben. Je kan ze ook vinden bij automarkten. Ze zijn ook te vinden bij het opkopen van ex-lease auto,s
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo Luckylucardie,

Een autohandelaar koopt meestal bij een dealer de ingeruilde auto's . Deze zijn voor de dealer niet interessant meer ( ander merk/ leeftijd/ km-stand e.d.)

Ook verkrijgt een autohandelaar weer auto's die hij bij een verkoop inruilt