Heeft mijn Opel Astra GTC een distributieriem of een -ketting?

Ik heb een Opel Astra GTC, bouwjaar 2006, 1.4 benzine met kenteken 21-RSV-8 en 88.000 km. op de teller. Heeft deze auto een distributieketting of een distributieriem? Indien de auto een distributieriem heeft, wanneer moet deze dan worden vervangen? Bij verschillende garages krijg ik zeer uiteenlopende antwoorden, daarnaast geeft een aantal prijsvergelijkingswebsites aan dat mijn auto helemaal geen riem heeft, maar een (onderhoudsvrije) ketting! Hoe zit het nu werkelijk, want door alle verschillende antwoorden weet ik het niet meer.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
8.8K

Het beste antwoord

Een distributieketting !
Motorcode Z 14 XE ( tot ca. 2004 ) heeft een distributieriem.
Motorcode Z 14 XEP ( vanaf ca. 2004 ) heeft een distributieketting.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voor zo ver ik het kan terugvinden een distributieriem. De vervangingstermijn loopt uiteen van 60.000 tot 90.000.tot 120.000 km. Gezien de leeftijd, zou ik in ieder geval niet wachten tot de 120.000, mede omdat er in het verleden al meerdere riemen gesneuveld zijn dor te lang doorrijden.
90.000 lijkt mij het meest aannemelijk.
jc54
11 jaar geleden
DE opel astra heeft een distributieriem .
En de verschillen van de aantal km wat je ermee kunt rijden komt door de aantal merken van een distributieriem .
Het ene merk moet bij 80.000 km worden vervangen .
En de andere bij 120.000 km of 5 jaar .
En de andere weer bij 60.000 km .
Maar aan jou km stand te zien zit daar de eerste riem nog op .
Maar aan het bouwjaar te zien uitgaande van het jaartal is de riem 1 jaar terug vervangen .
Probeer informatie te vinden over de vorige eigenaar en informeer wanneer de riem is vervangen .
En of de riem is vervangen .
Zo nee : zo snel mogelijk laten vervangen .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je dit echt zeker? Het betreft immers een geïmporteerde 1.4xel....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet anders dat hij een riem heeft .
Een riem. Zie afbeelding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je dit wel zeker? Het betreft hier immers een geïmporteerde 1.4xel uitvoering....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja. Een riem.