Waarom zijn auto's in de reclame en de showmodellen tegenwoordig altijd wit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.2K

Antwoorden (4)

omdat wit een neutrale kleur is, waar weinig mensen iets "tegen"kunnen hebben.
Zou de auto bv paars of knalgeel zijn, dan zou dat verschillende mensen zo afschrikken dat ze er niet eens meer aan denken dat de auto ook in andere kleuren leverbaar is. Bij een witte auto kun je je makkelijker een andere kleur indenken
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zwart was onlangs de mode, en dat slaat nu om naar wit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met wit blijf je zitten zeiden ze vroeger, denk dat et gewoon mode is nu..
Wit is op dit moment een vrij populaire kleur voor een auto en de reclamemakers spelen daar dus ook op in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou.. Dat valt mee hoor sommige zijn heel donker groen en andere zilver bij mij in de straat zit er zelfs een knalgele!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, ik moet vaststellen dat dat de nieuwe modekleur is. Een aantal vrienden van mij die Citroen en Peugeot dealen worden verplicht van de invoerder om witte auto's in de showroom te zetten. Het is wel niet het echte "Dash wit" maar veeleer een gebroken wit. Smaken verschillen maar om een of andere duistere reden kopen de mensen de auto in de kleur van het model in de showroom.
Hopelijk verandert het snel want niks is zo gevaarlijk als een witte wagen in ons grauwe landschap. Destijds kreeg men in o.a. Duitsland een korting op de verzekering als men een auto in een felle kleur kocht. Vandaar die gele en rode Mercedessen uit de jaren '80...