Moet een Belgische verkeersboete ook binnen 6 weken in de bus liggen?

Een familielid van me kreeg pas na ruim 7 weken een snelheidsboete vanuit België. Moeten deze niet net zoals bij ons binnen 6 weken in de bus liggen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Moeten is geen wet je kunt hem normaal binnen 6 weken verwachten. Ook bij ons is het alleen maar een verwachting geen wet.
11 jaar geleden
Vreemd hoorde van van de week dat de Belgen geen boetes verstuurde. Kan pas in 2014
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, maakt niets uit.
verkeersboetes die zelfs een half jaar na dato op de mat vallen verliezen hun rechtsgeldigheid niet en dienen gewoon betaald te worden.
Het is een foute aanname dat de boete binnen 6 weken op de mat moet liggen, een dergelijk termijn staat immers nergens beschreven.

Toegevoegd na 5 dagen:
Maar mischien is dit ook wel interessant
http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2012/09/geen-verkeersboetes-in-belgi%C3%AB