Hoeveel kost een lpg installatie?

Ik ben van plan een tweedehands auto te kopen en hierna een lpg installatie in te plaatsen. Nu vroeg ik mij af voor welke automerken dit gaat en welk merk het goedkoopst een lpg installatie te plaatsen is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
4.2K

Het beste antwoord

Lpg ombouwen kan nagenoeg met elke automerk, zolang het maar een benzinemotor is.
Doch ook hier zit natuurlijk allerlei haken en ogen aan.
Ten eerste het kostenplaatje, prijzen zijn al genoemd van 800 tot aan 2500,-
Maar is hij dan ook klaar en goed?
Denk aan een eventuele "verharde" cilinderkop, de tank in of onder de auto, of een mooie ringtank in de plaats van je reservewiel.
Kunnen nadien de kosten wel uit gelet op het plaatsen van eventuele vaker onderhoud ( kleppenstellen e.d. ) en de verhoging van de houderschapbelasting en het brandstof meer verbruik.

Dat zijn allemaal zaken die je je moet gaan overwegen.

Daarnaast rijd niet elke wagen goed op Lpg ( ongeacht of u nu een vialle of iets anders inbouwt ).

Beter en efficiënter is om te gaan kijken naar een tweedehandswagen die al rijd op gas.
U kunt dan aan de hand van een testrit altijd nog oordelen of de wagen lekker of goed rijdt.
Mooier is om uit te kijken naar een wagen die al vanuit de fabriek al is voorzien van Lpg.
Deze wagen geven veelal de minste problemen voor wat het gassysteem betreft.

Maar ook met Lpg geldt vaak, goedkoop is duurkoop.
Ik heb jaren Lpg gereden en is mij altijd goed bevallen, doch ik heb tot twee maal toe een wagen gehad met een "aftersale inbouw", en dat doe ik dus nooit meer.
Lees voor de aardigheid problemcar maar eens door over het onderwerp oudere wagens en nieuwe lpg instalaties.

Succes en veel wijsheid gewenst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Tussen de €1.300 en €2.500. Het ligt grotendeels aan het model auto, maar is wel voor vrijwel alle grote automerken mogelijk. Dus als je de precieze prijs wil weten zal je toch naar een lpg installateur moeten.(Ik had je naar een goeie kunnen verwijzen, maar ik mag hier denk ik geen reclame maken)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Stuur dan maar een PBtje ;-) Want ik wil het ook graag weten.
Dat verschilt, Alleen auto's op Benzine komen hiervoor in aanmerking.
De prijs varieert tussen de €800 en €2500, afhankelijk van merk auto, merk LPG installatie en hoeveel moeite het de inbouwer kost om het hele spul in te bouwen.