mijn kenteken ben ik kwijt en de apk is inmiddels verlopen moet ik nu eerst een nieuw kenteken aan vragen voor ik mijn auto laat keuren?

Weet jij het antwoord?

/2500

ja, zonder kenteken of kentekenbewijs kan een auto niet goed gekeurd worden ( en afgemeld). je zult dus eerst het kenteken moeten regelen, voordat de auto apk gekeurd kan worden.

Als je je kenteken kwijt bent zul je bij de politie aangifte moeten doen van verlies of diefstal. met dit rapport kun je een nieuw kentekenplaten laten maken. Op de nieuwe kentekenplaten komt dan je oude kentekennummer met een 1 te staan. Daarna kan je de auto laten keuren. Toegevoegd na 11 uur: Lees de link even. U heeft zowel de kentekenbewijzen deel I en II nodig als het APK-keuringsbewijs van de vorige keuring (indien deze aanwezig is). Met deze papieren kunt u uw auto APK laten keuren.

Bronnen:
http://www.diks.nl/info/apk-keuring/welke-...

Nee hoor, tegenwoordig heb je geen kentekenbewijs meer nodig om een auto te laten keuren. De keurmeester moet de gegevens opvragen bij de R.D.W. en moet met die gegevens de auto keuren. Je kunt dus eerst de auto laten keuren, en daarna een nieuw kenteken regelen. Je kunt de volgorde nemen die jou het best past. Bron: Ik ben zelf A.P.K. keurmeester.

Voor de keuring en/of afmelding heeft u deze niet nodig. Doch is het wel zaak om deze zo spoedig mogelijk aan te vragen, het kenteken is een verplicht document dat u bij uw voertuig moet hebben en bij controle ( langs de weg ) moet u deze kunnen overhandigen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100