mijn kenteken ben ik kwijt en de apk is inmiddels verlopen moet ik nu eerst een nieuw kenteken aan vragen voor ik mijn auto laat keuren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
3.2K

Antwoorden (4)

ja, zonder kenteken of kentekenbewijs kan een auto niet goed gekeurd worden ( en afgemeld). je zult dus eerst het kenteken moeten regelen, voordat de auto apk gekeurd kan worden.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Als je je kenteken kwijt bent zul je bij de politie aangifte moeten doen van verlies of diefstal. met dit rapport kun je een nieuw kentekenplaten laten maken. Op de nieuwe kentekenplaten komt dan je oude kentekennummer met een 1 te staan. Daarna kan je de auto laten keuren.

Toegevoegd na 11 uur:
Lees de link even.
U heeft zowel de kentekenbewijzen deel I en II nodig als het APK-keuringsbewijs van de vorige keuring (indien deze aanwezig is). Met deze papieren kunt u uw auto APK laten keuren.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die 1 is al jaren niet meer.
En de vs heeft het over de kentekenpapieren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor het aanvragen van nieuwe kentekenpapieren heb je de politie echt niet nodig hoor.
ronron1212
11 jaar geleden
Als je je kenteken bewijs kwijt bent en dus je platen moet laten aanpassen met dat 1 je dan zul je aangifte moeten doen van verlies of diefstal NBK
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, vroeger was dit inderdaad zo, maar dat was allemaal onnodige rompslomp. Tegenwoordig kan je zo een nieuw kentekenbewijs aanvragen als je hem kwijt bent en nieuwe kentekenplaten zijn niet meer nodig.
Dit weet ik omdat onlangs mijn portemonnee met kentekenbewijs gestolen is en ik dus een nieuw moest hebben.
Nee hoor, tegenwoordig heb je geen kentekenbewijs meer nodig om een auto te laten keuren. De keurmeester moet de gegevens opvragen bij de R.D.W. en moet met die gegevens de auto keuren. Je kunt dus eerst de auto laten keuren, en daarna een nieuw kenteken regelen. Je kunt de volgorde nemen die jou het best past.

Bron: Ik ben zelf A.P.K. keurmeester.
jc54
11 jaar geleden
jc54
11 jaar geleden
O minnaar, als je ballen hebt maak je dan bekend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt helemaal.
ronron1212
11 jaar geleden
http://www.diks.nl/info/apk-keuring/welke-papieren-voor-apk-keuring/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jc 54 is keurmeester en ik heb mn auto nou ook al 3 jaar zonder papieren kunnen keuren ze vragen alleen om het kenteken wat het is dus niet het papier maar wat er op de platen staat.
jc54
11 jaar geleden
@ronron1212; Die site van Diks is waarschijnlijk ouder dan 3jaar. Globaal een jaar of 3 geleden is de regel van kentekenbewijs verplichting geschrapt. Diks is een verzekeringsmaatschappij, en ook hier geldt: schoenmaker blijf bij je leest.
Voor de keuring en/of afmelding heeft u deze niet nodig.
Doch is het wel zaak om deze zo spoedig mogelijk aan te vragen, het kenteken is een verplicht document dat u bij uw voertuig moet hebben en bij controle ( langs de weg ) moet u deze kunnen overhandigen.