Wie heeft ervaring met het kopen van no-name auto onderdelen via Ebay?

Ik ben van plan om via Ebay.de een bobine en bougiekabels te kopen omdat deze zeer goedkoop zijn in vergelijk met automaterialen zaken in NL, moet er wel bij zeggen dat het bij deze zaken om merk artikelen gaat zoals Beru en Bosch en de artikelen via Ebay zijn no name.

maar prijsverschil in mijn geval is 100 euro voor bobine en kabels.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn verre achterneef heeft hier ervaring mee, maar hoezo?

Het beste antwoord

Ik koop veel onderdelen in Duitsland voor mijn oude auto's. Betrouwbaar als het Duitsers zijn waar je zaken mee doet. Helaas kun je dat niet altijd zien. Duitsers zetten er hun naam, adres etc. etc. bij. Buitenlanders doen dat niet. Dat is een hint. Verder moet je doorvragen. Als ik geen foto krijg koop ik niets. Wat ik gekocht heb zit tussen de 35 en 1.200 Euro, een paar keer per bank, kleine dingen met Paypal. Winterbanden etc. koop ik ook via ebay.de en leg ze er hier dan zelf op. Codes kloppen altijd, geen schade, geen reparaties. Maar zoals ik al schreef, goed doorvragen zodat je precies weet wat je krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mijn maat heeft dat tot twee maal gedaan ( toevallig ook nog een disbobine ), en dat was twee keer rotzooi.
Ik persoonlijk ga liever naar een sloperij eh.... demontage bedrijf, veel goedkoper en ook gewoon met garantie.
Dergelijke zaken hoeven niet nieuw te wezen om goed te zijn.