Waarom vertelt het CBR niet wat een kandidaat fout heeft gedaan bij een theorie examen?

Het CBR vertelt het wel per onderdeel, maar als je een soort gelijke vraag krijgt dan kan je aan jezelf toch twijfelen of je hebt goed had of niet de vorige keer. Aangezien alleen vertelt in welke categorieën je fouten gemaakt hebt. Bij mensen die geslaagd zijn bij hun theorie examen, die kijken er niet naar om als ze fouten in bepaalde categorieën gemaakt hebben, aangezien te toch geslaagd zijn en niet weten welke vraag ze precies fout hebben gedaan. Derhalve wil ik dus weten, waarom het CBR niet aan de kandidaten vertelt, wat men werkelijk fout heeft gedaan, zodat men van hun fouten kunnen leren.

Toegevoegd na 16 minuten:
zodat men van hun fouten kan leren*

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
4.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat dat het makkelijker maakt om een lijst met alle vragen en antwoorden te maken die voor kunnen komen in een theorie-examen.
Als zo'n lijst wijdverspreid wordt, gaan mensen alleen dat uit hun hoofd stampen, in plaats van de daadwerkelijke stof voor het theorie-examen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat snap ik best, maar de fouten worden niet gezien als fouten. Dus als ik bijvoorbeeld op een theorie vraag zou antwoorden dat ik 130 mag rijden op een autoweg en normaliter gewoon aanneem dat het zo is, dan leer ik op een later moment hier ook niet van (bekeuringen afgezien dan).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gelukkig is er zoiets als een praktijkexamen waarbij je toch echt geen 130 mag op een 120 autosnelweg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar dan ga je weer de mist in bij je praktijk examen. Dat kan toch voorkomen worden als men de fouten vertelt?!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met 8 dagen mag je 130 op de snelheid tenzij anders aangegeven. No worries =)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Survivor, daar heb je dan weer je lessen voor ;)

Het beste antwoord

Als het Cbr jou ( of wie dan ook ) alle vragen inclusief de antwoorden zou meegeven, dan zouden deze binnen afzienbare tijd ergens gepubliceerd worden.
Ook speelt de factor tijd hierin mee, als men individueel alle vragen nog eens zouden gaan langslopen dan zou een dergelijk examen wel erg lang gaan duren.