Mijn ford ka blijft in hoge toeren bij het afremmen en het terug schakelen naar een lagere versnelling?

Mijn auto blijft in hogere toeren bij het terugschakelen, wanneer ik dan weer gas geef is het weg. Heeft dit te maken met het gas of heeft het misschien iets met de koppeling te maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
3.8K

Het beste antwoord

Ik heb ooit hetzelfde gehad met mijn Ford Ka.

Toen was het de veer die het gaspedaal bedient: Die was vuil en daardoor niet soepel meer.
Nadat ze die hadden schoongemaakt, heb ik geen last meer gehad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kan zijn dat het gas blijft hangen. Dit kan veroorzaakt worden door de sensoren bij het gaspedaal.

Bij de garage kun je de auto met de computer laten uitlezen. Zij kunnen dan een betere indicatie geven, van wat er aan de hand kan zijn.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Dat het gas blijft "plakken" heeft niets te maken met uw koppeling.
Als u uw gaspedaal bedient moet deze soepel terug komen.
Een en ander is beter te voelen als u het pedaal met uw hand bedient.
Voelt u dat deze moeilijk of helemaal niet terugkomt, controleer dan eens of het pedaal helemaal vrij is, met name de "handige" matten willen wel eens verfrommeld tegen het pedaal aanliggen.
Mocht dat het niet zijn, kijk dan eens of er overmatig vuiligheid te zien is achter het pedaal.
Mocht dit allemaal schoon en netjes zijn dan moet je langzamerhand gaan denken aan de gaskabel.

Let wel, dit is puur als het gaspedaal blijft "plakken".
Is er absoluut niets met het mechaniek aan de hand, dan komt het gasklephuis om de bocht kijken.
Ook dat is eenvoudig zelf te klaren.
Maar vooralsnog hou ik het bij het gaspedaal en mogelijk de kabel.