Mijn auto trilt erg als ik rem, wat kan ik eraan doen?

Mijn auto trilt als ik rem, hoe sneller ik rij hoe harder die remt. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
8.8K

Antwoorden (5)

Ik denk dat de remschijven ongelijkmatig zijn afgesleten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt ze laten vervangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Remschijven laten slijpen zal goedkoper zijn. Heb ik wel eens laten doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Trillen van de remmen kunnen aan een paar oorzaken liggen.
Meestal zijn het kromme of versleten remschijven.
Ook kan er aan de buitenzijde van de schijf een rand onstaan zijn.

In het geval van het laatste kunt u deze zelf verwijderen, daar dit veelal uit roest bestaat.

Mochten uw schijven versleten zijn dan dienen deze vervangen te worden.
Dit kunt u zelf doen, maar ook uitbesteden.
Zijn ze kromgetrokken, dan kunt u er voor kiezen om ze te laten afvlakken of om ze te vervangen.

Het laatste geniet de voorkeur.
U heeft dan weer nieuwe schijven en blokken en uw wagen kan er weer een lange tijd er tegenaan.
Het vervangen geschied altijd per paar, inclusief nieuwe remblokken.

Dergelijke klusjes zijn eenvoudig zelf te doen, maar als u het niet aankunt, durft of wil dan kunt u dit beter uitbesteden.
Een dergelijke klus moet natuurlijk wel goed gebeuren.
Uw en andermans veiligheid is er immers wel mee gemoeid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In eerste instantie uw remblokken nazien, de kans is groot dat die volledig zonder remvoering zitten.
Gelijktijdig kan u die remschijven inspecteren maar dat kan nog meevallen.
Als u naar een garage gaat zullen ze zo wie zo de blokjes en schijf vervangen van beide wielen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je hebt kromme remschijven, nieuwe eronder en het is opgelost, vervan dan ook je remblokken, dan is het perfect en kun je er weer veel kilometers tegenaan.
wel de duurste optie, maar ze laten afdraaien raad ik af, heb ik ook eens gedaan, en moest plotseling hard remmen, waren ze door de hitte weer krom en moest ze alsnog vervangen.