Welke waarde moet ik gebruiken om mijn 1 jaar oude auto te gaan verzekeren? En wat krijg ik werkelijk uitgekeerd bij een ongeval?

De op RDW vind ik een catalogusprijs, maar deze is toch niet de juiste? De dagwaarde is toch ook niet de goede?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Voor het all risk deel van de premie is de nieuwwaarde van de auto (dus incl accessoires) bepalend. Voor het WA deel van de premie telt het gewicht.

Bij schade krijg je de reparatiekosten of de dagwaarde als dit meer is dan de schade + opbrengst van het wrak.

De dagwaarde is weer afhankelijk van de staat en aantal km's van de auto vóór het ongeluk. Voor een 1 jaar oude auto met 5.000 km krijg je meer dan dezelfde auto met 50.000 km.
paulus811