Auto testen met zeer hoge snelheid ?

Als iemand met een auto bij een garage komt en die zegt mijn auto begint te trillen in het stuur als ik sneller rij dan 180 km per uur:
Hoe kunnen zij die auto dan testen als je hier in Nederland niet sneller mag dan 120 per uur ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
3.1K

Het beste antwoord

Met een computer analyse kan men op een rollenbank in de garage elke fout of gebrek achterhalen.
Als dus een auto een onbalans heeft die alleen bij een bepaalde snelheid merkbaar is, kan men deze ook bij een lagere snelheid diagnostceren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Met een computer analyse kan men op een rollenbank in de garage elke fout of gebrek achterhalen."
Echt niet. De computer kan alleen bepaalde motorstoringen achterhalen, en dan heb je 't wel gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedank voor het antwoord.

Andere antwoorden (6)

Dat is wel heel erg raar. Kan me niet voorstellen dat de garage dit kan testen. Ik hoop dat het 80 moet zijn. En anders zou ik de datum en het tijdstip maar goed bewaren voor het geval er iets op de deurmat komt te liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Teun;

Dat kan een garagebedrijf niet zonder naar een afgesloten circuit of een stuk Autobahn zonder limiet te gaan. Hooguit kan die situatie op een rollenbank benaderd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerlijk gezegd denk ik niet dat dit getest gaat worden.

Waarschijnlijk wordt het volgende wel gecontroleerd waardoor het daarna getest mag worden:
Uitlijning van de banden
Controle van vuil in de velg
Bandenspaning
Controle van de schokdempers
Kleine test met de wiellagers, deze geven vaak ook een bonkend geluid onderweg.

Verder kan het zijn dat de auto op z'n top zit en daarna gaat trillen.
Bij een kleine Opel Corsa kan dat bij 140Km/u zijn.
Bij een grotere Opele Astra kan dat bij 200Km/u zijn.

Ik heb overigens wel een aantal keren meegemaakt dat de auto bij 80 km/u wel begon te trillen en bij de 90 km/u niet meer trilde.

Dit lag toen aan vuil aan de binnenkant van de velgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat zal die monteur schik hebben gehad op de autobahn lekker 180 jaren!+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
180-200 is nog prima te doen 's avonds op de autobahn. Je moet dan wel een betrouwbare auto hebben natuurlijk ;)
Dan rij je naar Duitsland. Daar mag je op de snelweg zo hard rijden als je wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat testen op de weg lukt alleen als je ze dik betaald om naar 't circuit of naar Duitsland te gaan (of je moet toevallig vlak bij Duitsland wonen, natuurlijk). Dik betalen, want een eind rijden naar 't circuit of naar Duitsland kost veel geld: het kost nl. veel tijd. En een garage is iets van 65 euro per uur kwijt aan een monteur. Dus als je eerst 2 uur moet rijden naar aan autobahn... En dan moet de verkeerssituatie 't ook nog toelaten, en moet er een monteur aanwezig zijn die niet bang is om zo snel te rijden.
Je vraag was hoe 't te testen. Dat kan 't beste op de weg zelf. Maar men zal inderdaad eerder geneigd zijn om 'slechts' die tests te doen die kiswum opsomt, en waar nodig de boel bij te stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de rollerbank kan je testen