Mijn auto stottert een klein beetje als hij stationair loopt. Komt dit door de kou?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
10.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier heb je tegenwoordig goede cursussen voor...!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oke.........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar een goede logopediste met je auto, want dat is niet goed...

Het beste antwoord

Ha, die Mikeyboy;

Stottert hij ook als hij goed op temperatuur is? Dan zou het de stationairregeling kunnen zijn. Maar misschien hebben je bougies en/of kabels ook hun beste tijd wel gehad, dat soort minimale gebreken ga je met de kou wel eerder merken. Ook duurt het met deze temperaturen iets langer voor de auto op bedrijfstemperatuur is en echt mooi rond loopt. En dan scheelt het ook nog wel eens of de auto langere tijd met benzine in de tank heeft stilgestaan of niet; brandstof wordt tegenwoordig vrij snel 'oud'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat kan inderdaad heel goed door de kou komen, maar het hoeft niet. Kan veel verschillende oorzaken hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onwaarschijnlijk. Waarschijnlijk staat de stationair snelheid van je motor wat laag ingesteld en kost het de motor bijna evenveel kracht om in beweging te blijven als de minimale benzine inspuiting op kan leveren. Meestal stottert een auto vanwege deze reden.

Natuurlijk kan de kou hierbij een rol spelen (Ontbrandingstermperatuur wordt minder makkelijk gehaald). Maar dat is niet de meest logische reden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk staat je luchtfilter nog in de "zomerstand"
In de winterstand zuigt hij namenlijk de lucht aan vanaf je "warme" uitlaatspruitstuk. En als de vorst voorbij is niet vergeten terug te zetten. Anders gaat je auto inhouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nog een oude auto