Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel cm bedraagt de dikte van het getint folie dat je mag plaatsen op je achterruiten van je auto?

Ik heb namelijk gehoord dat als het te 'zwart' is dat je er een fikse boete voor kunt gaan betalen.

Toegevoegd na 10 minuten:
edit; natuurlijk mm of doorlating

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
532

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ha, die Mikeyboy;

Letterlijk de regels vplgend mag er helemaal niets op de voorruit en de voorste zijruiten worden geplakt wat het zicht belemmert. De pliesies willen bij goed doorzichtige folie echter nog el eens een oogje dichtknijpen. De achterruit en andere zijruiten zijn vrij om met folie te beplakken, als je maar wel over een rechterbuitenspiegel beschikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je achterruiten mag je zo donker maken als je zelf wilt! Alleen denk ik dat foli in centimeters, zoals jij schrijft, niet bestaat.
Je zal dus wel 0, zoveel mm bedoelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat niet om de dikte van het folie. Maar om de mate van lichtdoorlating. Een en ander is vastgelegd in een richtlijn van de poltie van 1 februari 2007. Daarover bestaat overigens tussen politie en RDW wel weer een verschil van uitwerking.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hebt gelijk. +1
Vreemde vraag hoeveel cm.?
Het zijn niet eens mm.
Maar tiende van mm.
En of daar richtlijnen voor zijn, kan ik me niet voor stellen.
Als je met vakantie gaat met de auto, dan ligt ook je hele auto vol en kan je door je achterruiten niets zien!
Maar ja, je weet het tegenwoordig niet meer, misschien een nieuw wetje?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zat er met mijn hoofd even niet bij, natuurlijk mm.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding