Zit op een spoorstangeind ook een fuseekogel?

In het APK rapport van mijn VW Transporter wordt vermeld "er is een stuur- of fuseekogel aanwezig met een slijtagespeling kleiner of gelijk aan 1,0 mm".

In mijn werkplaatshandboek wordt melding gemaakt van maar 2 fuseekogels. Ik dacht dat het deel aan het einde van het spoorstangeind ook een fuseekogel was...?

Is het dit deel (aan het spoorstangeind) waarover gesproken wordt in het APK rapport over een "stuurkogel"?

Toegevoegd na 19 minuten:
Even voor de duidelijkheid, de 2 fuseekogels die ik zie zitten als ik tussen de wielkast kruip én met afbeelding vernoemd worden in het werkplaatshandboek, zijn nog apart van het spoorstangeind (dus theoretisch zouden het er bij elkaar 3 moeten zijn als je de spoorstangeind meerekent).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

De stang van uw stuur gaat in het stuurhuis van waaruit 2 stangen vertrekken naar de wielen, daar op het einde zitten die "fuseekogels", dit zijn de draaipunten die op uw afbeelding staan. Er zijn er inderdaad maar 2 want daarop zit de draaiarm van uw wiel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens uw tekening heeft u er 2st waar uw wiel ronddraait (5 & 13) plus nog eentje van uw stuurstang (14) en dit zowel links als rechts, dus 6 in totaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry 5 en 19 op tekening 12.8 zijn.
Naar mijn idee worden stuur- en fuseekogels hier door elkaar gehaald.
Het voorwiel zwenkt om twee fuseekogels (4X totaal) (kogels omdat het voorwiel ook bij het inveren ook moet kantelen).
De stuurkogel (2X) zit aan het einde van de spoorstang.