Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zit op een spoorstangeind ook een fuseekogel?

In het APK rapport van mijn VW Transporter wordt vermeld "er is een stuur- of fuseekogel aanwezig met een slijtagespeling kleiner of gelijk aan 1,0 mm".

In mijn werkplaatshandboek wordt melding gemaakt van maar 2 fuseekogels. Ik dacht dat het deel aan het einde van het spoorstangeind ook een fuseekogel was...?

Is het dit deel (aan het spoorstangeind) waarover gesproken wordt in het APK rapport over een "stuurkogel"?

Toegevoegd na 19 minuten:
Even voor de duidelijkheid, de 2 fuseekogels die ik zie zitten als ik tussen de wielkast kruip én met afbeelding vernoemd worden in het werkplaatshandboek, zijn nog apart van het spoorstangeind (dus theoretisch zouden het er bij elkaar 3 moeten zijn als je de spoorstangeind meerekent).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
697

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De stang van uw stuur gaat in het stuurhuis van waaruit 2 stangen vertrekken naar de wielen, daar op het einde zitten die "fuseekogels", dit zijn de draaipunten die op uw afbeelding staan. Er zijn er inderdaad maar 2 want daarop zit de draaiarm van uw wiel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens uw tekening heeft u er 2st waar uw wiel ronddraait (5 & 13) plus nog eentje van uw stuurstang (14) en dit zowel links als rechts, dus 6 in totaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry 5 en 19 op tekening 12.8 zijn.
Naar mijn idee worden stuur- en fuseekogels hier door elkaar gehaald.
Het voorwiel zwenkt om twee fuseekogels (4X totaal) (kogels omdat het voorwiel ook bij het inveren ook moet kantelen).
De stuurkogel (2X) zit aan het einde van de spoorstang.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding