Hallo ik heb stikstof in me banden kan ik daar gwn tijdelijk lucht bij in doen? Omdat ik geen tijd heb om na de garage te gaan om hem na te vullen..

Stikstof

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen probleem natuurlijk, alleen zal de werking van het stikstof evenredig minder worden. Maar als je tijd hebt om achter de computer te zitten, kun je natuurlijk ook even langs de garage rijden als je van je werk thuis komt. Duurt minder dan 5 minuten.

Antwoorden (4)

Geen probleem. Buitenlucht bevat ook stikstof.
11 jaar geleden
Ja dat kun je zeker doen. Alle banden op de juiste spanning rijdt ook nog eens veiliger en zuiniger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, is geen probleem.
Stikstof in je banden hebben is echt een zwaar overtrokken hype.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Minder warm? Daar wil ik dan wel eens een bron van zien!
Gewone 'lucht' bevat al zo'n 80% stikstof, dus zo groot kan dat verschil echt niet zijn.
Lees de antwoorden op eerder gestelde vragen eens.
http://www.goeievraag.nl/zoek?q=banden+stikstof
Nogmaals, de 'voordelen' van stikstof zijn zo gering dat het echt onzin is je banden hiermee te vullen.
De reden waarom ze stikstof gebruiken is omdat dit minder uitzet als het warm is . Elk gas zet uit als het opgewarmt wordt en lucht bestaat voor bijna 80 % uit stiktof en voor 20% uit zuurstof. Dus als je banden niet de juiste spanning hebben dan is het geen enkel probleem om ze op te blazen met lucht.