Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn opel astra g uit 1998 loopt elke keer bij het starten 2000 toeren en maakt vanuit de uitlaat een rommelig geluid. Hoe kan dat?

mijn opel loopt en rijd prima alleen met starten loopt hij 2000 toeren en na twee min. Weer normaal 800 toeren. En het rommelige geluid is dan weg. Wat is nu het probleem? En wat kan ik aan het rommelige geluid doen?

Toegevoegd na 3 minuten:
ik heb pas de uitlaat met katalysator vervangen splinternieuw. Voorheen deed hij hetzelfde.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
901

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat toerental is normaal, dat komt omdat bij een koude start de automatische choke actief is, die gaat inderdaad na een paar minuten vanzelf af, hoe kouder het is hoe langer het kan duren.
Dat gerammel zal wel een of andere lasnaad zijn die los gekomen is van uw uitlaat. Mogelijks ook een losse verbinding tss 2 uitlaat stukken.
Ik lees dat die nieuw is, dus best eens terug gaan bij uw leverancier of garagist die hem geleverd heeft of geplaatst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding