Waar moet je op letten bij het kopen van een mercedes w124 diesel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Deze mercedes staan bekend als oerdegelijk.
Er zit ook weinig poespas aan (al was het voor die tijd natuurlijk een hele luxe auto).

Met name letten op standaard dingen zou voldoende moeten zijn. Denk hierbij aan:
* Distributieriem tijdig vervangen (dit type heeft volgens mij een riem maar een ketting is ook heel goed mogelijk).
* Geen lekkende olie
* Geen roest rond de wielkassen en onder de auto (al staat deze auto daar niet om bekend)
* zuivere diesel roffel als motor geluid
* controleer de gehele uitlaat

Verder is de auto heel degelijk en een ton of 7 op de teller is geen uitzondering voor dit type.

Toegevoegd na 2 dagen:
Bij het kopen van een nieuwe auto altijd kijken naar welke olie er in zit. synthetische olie mag je nooit mengen met niet synthetische olie. Dit is verder niet relevant maar om de levensduur van je blok te verlengen wel belangrijk de goede olie toe te voegen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hoe het met de oliedruk is gesteld bij een warmgedraaide motor!