Ik moet lampen vervangen aan me auto hoeveel kost dit?

1 knipperlicht 1koplamp en koplamp steller werkt niet

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
59.4K

Het beste antwoord

Als je even naar de kwik-fit rijdt maken ze het zo voor je in orde. Echt veel hoeft dat niet te kosten. De lampjes zijn redelijk goedkoop. Ikzelf heb voor het vervangen van 1 van mijn koplampen een rekening gekregen van 8,50.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat ligt aan het type auto en welke lamp er in zit... en is de lamp zelf stuk of ook de behuizing?
Ik weet van mijn toyota dat de hele koplamp vervangen 300 euro kostte maar enkel het lampje zelf 24 euro pers tuk..
Voor de Peugeot van 20 jaar oud betaalde ik voor de hele koplamp maar 30 euro en voor het lampje 7 euro..
Dus lijkt me wijs als je de garage even belt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij sommige auto's moet de motor optild worden om de voorlampen te vervangen. Bij deze auto's is het vervangen van een lamp velen malen duurder. Ook het type lamp kan verschil uitmaken in de prijs.

Google op het type auto dat je hebt + voorlampen vervangen. Meestal kom je zo wel op een aardige schatting uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dit van 1 blok? Mogelijk dat er een zekering kapot is en niet de lampen. Bij mijn Punto kan ik het zelf doen en kost het hooguit 10 euro voor de lampen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt geheel af van je auto: bv. een VW lamp is een nogal bijzonder lampje met op de kop van het lampje ook een VW logo volgens mij kan je dan ook alleen dat lampje erin doen speciaal van VW en die zijn wel erg duur...VW kennende

laat je dat bij een erkende garage doen. Door een automonteur betaal je gewoon werk tarief, en die zijn redelijk hoog.

Als je het zelf kan dan kan je gewoon naar halford en ben je voor nog geen 20 wel klaar denk ik.

Succes IIG.

Toegevoegd na 1 minuut:
halfords
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jezelf handig bent dan ben je voor een paar euro klaar.
Kun je het niet zelf dan even langs de dealer of universeel garage. Wel even vooraf informeren wat het kost.

Wist je trouwens dat als je bij een merkdealer in onderhoud bent je vaak alleen het lampje maar hoeft af te rekenen.
Dus ook hier blijkt maar weer; liever de merkdealer.

Toegevoegd na 1 minuut:
PS. De arbeid op de koplampsteller en het onderdeel moet je overigens wel betalen.
In het ergste geval is de steller van de reflector gebroken en moet je de complete refelector laten vervangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Roosje76;

Als je een auto van een beetje gangbaar type hebt is het verstandig eens een rondje te bellen langs grote sloperijen. Wellicht is er ergens een schadeauto met een bruikbare lampunit, dat scheelt al gauw de helft of meer. Bij een onafhankelijke garage willen ze die er best voor een schappelijk bedrag voor je in zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal je hooguit op 100 euro komen misschien iets minder.
maar over welke auto gaat het?