Waarom richten mensen hun afstandbediening van de auto op hun auto terwijl dit helemaal niet hoeft?

De afstandsbediening van een autoalarm werkt met hoogfrequent geluid en die hoef je niet te richten.
Of weten veel mensen dit gewoon niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Antwoorden (6)

Bij mij wel hoor, mijn AB werkt nog met infra rood!
Als ik niet richt gebeurt er niks, en ik kan er ook maximaal 2 meter vanaf staan....

Heeft één voordeel, druk nooit per ongeluk mijn auto open!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij doettie het bij mij anders niet hoor... er zit een lampje onder het voorraam voor het alarm en de startonderbreker. Dus richten maar.

Bij mensen die het richten zonder dat het hoeft is het denk ik óf gewoonte, automatisme, óf ze weten niet dat het niet perse hoeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die WiseGuy23;

Gewoontegebaar, omdat we dat met de zapper van de TV ook altijd doen. Grappig weetje; ooit las ik iets over de antennefunctie van het menselijk lichaam: door de sleutel tegen je hoofd te houden zou je de auto van een grotere afstand kunnen openen en sluiten dan gewoon door de vrije atmosfeer. Geprobeerd op mijn hoofd en dat van mijn zoon en bij mijn toenmalige auto werd het bereik inderdaad met een meter of tien vergroot! Vader en zoon maken het goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eenmaal aangeleerde gewoontes raakt een mens niet zo snel kwijt ook als ze niet productief meer zijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
Vooral als mensen de techniek niet helemaal begrijpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat hoeft niet altijd, je hoeft niet altijd te richten.
Maar soms is het batterijtje misschien wel een beetje leeg. Ja dan pakt die meestal niet en je moet gaan richten...!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige werken op hoge frequentie en andere op infrarood. De laatstgenoemde moet je toch echt richten. verder zijn het reflexen die automatisch gaan, net als personen die bukken of wegduiken als ze een computerspel spelen, of hun kaak op en neer bewegen als ze aan het knippen zijn met een schaar. We blijven soms vreemde vogels ;-)