Waarom zijn er geen oplaad middelen om een elektrische auto onder het rijden op te laden, zodat hij nooit naar een oplaadstation hoeft te gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (4)

Die zijn er wel en worden ook gebruikt.
Vaak wordt zo'n auto een "hybride" genoemd
Of zoals Opel nu heeft een generator erin.
Er bestaan ook electrische auto's met zonnepanelen in het dak maar dat zijn de duurdere.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Opel ampera.
http://www.opel.nl/Showroom/Ampera/Default.aspx?gclid=CKO924zmpK8CFchG3godjStEWw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan de link naar de auto die al zelf geladen wordt door zonne energie niet zo snel vinden maar hier is een andere interessante.
http://www.happynews.nl/2009/11/25/energysure-ontwikkelt-elektrische-autos-op-zonne-en-windenergie/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De zonnepanelen worden waarschijnlijk alleen gebruikt voor de airco.
Dan zou je dus weer een conventionele brandstofmotor moeten gebruiken en zal het effect van elektrisch rijden worden opgeheven.
Opladen via de energie die los komt bij remmen van de auto is te weinig al zal het wel enigszins helpen.
Er zijn nu simpelweg nog te veel cellen die opgeladen moeten worden.
Een lege elektrische auto staat zo maar 9 uur!! aan een lader voordat hij weer vol is en zijn actieradius kan maken. (Denk ook aan het feit dat de lader van energie wordt voorzien door middel van een (vervuilende kolen)centrale.
Succes..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar wordt al serieus naar gekeken Patcat! Het toverwoord hierbij is: Inductie. Qualcomm liet op de CES zien dat het niet alleen processors en soc's voor smartphones en tablets maakt: het bedrijf toonde een carrosserie van een elektrische auto die draadloos via inductie kan worden opgeladen.

Met Qualcomms Halo-technologie zouden elektrische auto's op een eenvoudige manier moeten kunnen worden opgeladen. Een oplaadstation met een stekker is dan niet meer nodig, wat eventueel vandalisme of beschadiging door andere oorzaken moet voorkomen.

De Halo werkt via inductie, vergelijkbaar met de manier waarop lussen in het wegdek een auto voor een verkeerslicht waarnemen. De Halo bestaat uit een laadstation dat in de vloer van een garage of in het asfalt van een parkeerplaats wordt ingebouwd. Een corresponderende plaat met inductielus wordt aan de onderkant van een auto ingebouwd....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn er al een aantal met een 'Range extender'
(bijv. de Opel Ampera) hierbij laad een verbrandings motor de Accu's weer bij, de auto-industrie geeft hier de naam EREV (Extended Range Electric Vehicle) aan