Mijn mercedes vito uit 2005 (639) maakt geluid uit het dashboard. Iets verbruikt stroom want mijn auto start minder goed. Wie weet wat dit precies is?

En hoe zet je dit uit?

Accu en startmotor zijn nieuw.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.5K

Antwoorden (1)

Volgens mij zo op't eerste (jomanda) gevoel denk ik aan de startmotor die meeloopt met de motor omdat de ontkoppelaar (bendix) overleden is of op zijn minst coma verschijnselen vertoont..
Als het echt je startmotor is moet je er niet lang mee blijven rijden want zo lang en hard meedraaien met het toeretal van je motor trektie niet heel lang : Geluid goed analiseren word het meer als de auto harder gaat,blijft klank konstant,klinkt het soepel of rauw en ruw,verliest de motor kracht en heel belangrijk zolang de motor loopt verdwijnt het geluid wel eens of sinds : = er iets gebeurt sinds die deze kuren vertoont zoals pech,geen diesel of in de sahara gereden met open raam en zonder aangepaste luchtfilters ed.??
Motorklep openen en proberen op gehoor het geluid v/d andere kant te lokaliseren en onthouden hoe het eruit ziet dat onderdeel of wat staat erop if any.
Je startmotor zit ergens vooraan onder als 'n cilinder tegen je motorblok aan gebouwd ong.10/15cm breed en 30/40/50 lang al naar gelang de kracht van de motor .
Vanaf je accu loopt er direkt v/d +pool een dikke draad naar je startmotor die kan je dikke vaak zwarte of rode draad easy volgen eindigend bij de startmotor.
Als die cilinder (uitkijken dus nooit zomaar iets beetpakken altijd en dat geld niet alleen voor sleutelen eerst verkennen dingen kunnen heet zijn en/of onder spanning staan,met haren en loszittende kleding altijd ver weg blijven van bewegende V-snaren of andere motoronderdelen) heet is is dit de boosdoener want bij goed functioneren va'n startmotor doet het zijn werk aan de start v/d rit en blijft normaal gesproken koud tenzij hij niet loskomt van de tandwielen via de bendix na het starten met een hamer een paar ferme tikken met 'n middelmaat hamer op het startmotorhuis met gepaste kracht kan en geeft meestal wat meer respijt
Voordat je prematuur dingen gaat vernieuwen is het meer dan de moeite waard en het behoud van je elektronische apparaten aan boord v/d vito eerst en vooral te checken of de min (-) nog goed contact heeft met alle andere blokdelen naarmate de auto ouder word worden die verbindingen minder door vuil en roest ed.
Dit kan je easy controleren en jij ook door een (1 !) xtra tijdelijke losse een aderige niet te dunne draad op de min accuklem er bij te flotsen maar wel zodanig dat de draad goed verbinding heeft met de accuminpool andere kant tegen metalen deel van startmotor houden of monteren;klacht over?
Waar zit je in 't land ?
Succes gewenst !
groet,

Simon