Kan ik de de autolader van de foon in de auto laten zitten? Of trekt dit mn accu leeg? heb mn 3de al en ze blijven kapot gaan na een paar keer

Voorste punt breekt dan de hele tijd af. Dus zou m graag in het oplaadpunt willen laten zitten. Kan dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
21.3K

Antwoorden (4)

Je moet even controleren of de telefoon ook opgeladen wordt als het contact uit staat. Is dit niet het geval kan je hem gewoon laten zitten, als de telefoon nog wel opgeladen wordt is het onwaarschijnlijk dat deze je accu leegtrekt. Je moet echter wel rekening houden met een verminderde capaciteit van de accu door de temperatuur en het gebruik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik laat de mijne altijd erin zitten en heb nooit problemen gehad met lege accu's. Bovendien gaat het lampje (van de lader zelf) altijd uit als ik de sleutel eruit haal, ergo, hij krijgt geen stroom meer. Dus ja, dat kan. Je kunt hem gerust laten zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de lader uitschakelt met het contactslot dan is er helemaal geen probleem, maar zelfs als de lader niet uitschakelt dan kan het zeer weinig kwaad.
De lader zal zonder telefoon er aan ongeveer 30 mA trekken, op een 60 Ah autoaccu duurt het theoretisch 2000 uur voordat de accu uitgeput is.
In de praktijk kun je de lader dus gewoon laten zitten tenzij je de auto een paar maanden niet gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je geeft het zelf al aan, ze blijven stuk gaan.
Ook al heb je er geen verbruiker op aangesloten, hij gebruikt wel.

Je kunt dit ook wel voelen, als deze is aangesloten wordt deze toch warm?

Voor wat het verbruik doet aan je accu?
Ligt een beetje aan de staat van je accu.
Met een gezonde accu is het nagenoeg te verwaarlozen.

Mijn advies?
Laat geen overbodige verbruikers aanstaan in je auto.
Dus ook geen lader, en zeker als er niets te laden valt.