Hoe verwijder je anti druppel spul van een auto voorruit?

Ik heb pas een nieuwe tweede hands auto, de voorruit is waarschijnlijk bewerkt met spul dat druppelvorming moet verbeteren, maar het werkt niet meer.
Hoe krijg ik dat spul er af?
Als je de ruitenwisser gebruikt, vormt het resterende vochtlaagje meteen heel kleine druppeltjes, waardoor de ruit er beslagen uit ziet.

Op de plek waar de ruitewisser omkeert is het er afgesleten.
Ook kun je het er een beetje afkrabben als je met een nieuwe scherpe ijskrabber aan de gang bent, dat is te zien aan de "krassen"in de druppeltjes die zich vormen.

Ik heb geprobeerd met aceton en wasbenzine, maar dat heeft geen effect.
Tijdelijk helpt het met geconcentreerde vooruit koelvloeistof, als je daarmee boent met een doekje.
Maar na een paar kilometer in de regen met ruitewisser aan, is dat effect ook verdwenen.

Weet iemand een manier of oplosmiddel om dat spul er af te krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht juist een spiksplinternieuwe anti-druppellaag aanbrengen? Zodat je ook van het probleem af bent?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen zeer bedankt voor de antwoorden.
Ik had al geprobeerd met zeep, azijn, ammonia, aceton wasbenzine alcohol, maar het verschijnsel verdwijnt niet, het komt na een tijdje of meteen weer terug. Bij sommige stoffen lijkt het verdwenen, maar komt het na een paar dagen toch weer terug.
Het beste werkt ammonia en gewoon goed boenen met geconcentreerde ruitenwisser vloeistof. Na een paar dagen is het dan weer terug. Ik heb nu nog eens goed geboend met ammonia.
Misschien moet het in meerdere keren er af gehaald worden. De ruitenwissers zijn nog goed, dat zie je als de ruit net behandeld is.
De ruitenwissers zijn ook geboend. Met een scheermesje kun je het er een beetje af krabben, maar dat geeft vooral meer strepen, omdat lang niet alles er af gaat.
Daarom zoek ik een chemische aanpak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beeld van krassen in de mist op de voorruit begint weer terug te komen...
1 keer met ammonia is dus niet voldoende...

Het beste antwoord

Ammoniak doet wonderen, maar lees in je bericht dat je de ruit elke keer hebt schoongemaakt misschien een idee om even je ruitenwissers goed te reinigen of desnoods te vervangen want daar kleeft het goedje natuurlijk ook aan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik had dat ook! En door de wasstraat halen, en schoonmaken met jif was de oplossing! Ammonia doet de truc trouwens ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Jif is een schuurmiddel lijkt mij; link"
Waar is die link?
Scheutje ammoniak in het water.
Of even carclass bellen en vragen of ze een tip voor je hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je op je ruit hebt is vrij vettig, wat je moet gebruiken is dreft of dergelijk schoonmaak middel. Dit is namelijk een ontvetter, gebruik het alleen voor je ruiten. Doe het niet over je hele auto dan zal deze namelijk aanzienlijk minder glimmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Garagezeep werkt super..