Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan iemand aangeven of de roestvorming in bijgaand gietijzeren motorblok slechts 1 maand oud is of meerdere jaren?

Toegevoegd na 2 dagen:
Roestvorming blijkt van binnenuit te komen daar blok ivm met vorstschade gescheurd is. Deze roestvorming is dus een maand oud zo blijkt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
907

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Te beoordelen vanaf een foto is altijd moeilijk. Slechts 1 maand oud is zeer onwaarschijnlijk. Het lijkt er op of ze geprobeerd hebben het te verbergen. Een technisch onderzoek door een expert kan dit wel vaststellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou wel kunnen, als er bijvoorbeeld chemische middelen bij zijn gekomen, zoals bijv. remvloeistof, accuzuur, benzeen of andere bijtende stoffen, gietijzer en laag gelegerd staal reageren hier heftig op
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 maand lijkt me sterk als het gaat om normaal gebruik.

zoals je kan zien is de zwarte lak beschadigd en gescheurd.
het laat een beetje los (gaat snel schilveren) omdat als de roest er eenmaal onder kan het heel hard kan gaan bij gietijzer.

zandstalen, loodmenie en aflakken/spuiten lijkt mij het meest logisch. op die manier komt er binnen een maand geen roest.

als het blok beschadigd is en al die tijd flink vochtig is geweest zou het kunnen.
(maar hoe ziet het er dan over een half jaar uit?)

Toegevoegd na 2 minuten:
aan de bovenkant van de cijfers lijken mij beschadigingen bij normaal gebruik overigens helemaal niet mogelijk al zóú het blok continu vochtig zijn geweest een maand lang.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding