Kan iemand een simpel lijstje maken met hoe je een auto opstart, hoe jij moet koppelen enzo ?

En dan ook welk pedaal voor gas is,welke voor de koppeling,welke voor remmen enzo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1K

Het beste antwoord

Een auto heeft (meestal) 3 pedalen:

Van links naar rechts:

Koppeling, Rem en Gaspedaal.

Om een auto te leren besturen dus hoe je deze start etc raad ik je aan om gewoomn rijles te nemen. Zo heeft heel nederland leren rijden, gewoon geduld hebben!

Toegevoegd na 3 minuten:
En ja meestal :P een automaat heeft geen koppeling ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat over de pedalen he ;)

Andere antwoorden (1)

Het voertuig staat geparkeerd, op de handrem en in z'n vrij.
Linkerpedaal koppeling
middenpedaal rem
rechterpedaal gas

Instappen
riem omdoen
koppeling en rem intrappen
auto starten
( handrem eraf halen)
In de eerste versnelling zetten
koppeling langzaam op laten komen en tegelijk een heel klein beetje gas geven.
De auto begint te rollen.
Koppeling intrappen en naar de 2e versnelling, koppeling rustig op laten komen en tegelijk weer gas geven. Hoe hoger de snelheid, hoe hoger de versnelling
Met 50 km per uur rijd je dan meestal in de 3e versnelling.
Op 80 km wegen en snelwegen gebruik je de 4e en 5e versnelling.

Toegevoegd na 15 minuten:
Met autorijlessen moet je ook nog je verlichting aan doen en je spiegels stellen ( voordat je weg rijd natuurlijk)