wie weet hoeveel lucht(bar) ik in mijn autoband moet doen ? De maat van de band is 225x45x17

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
3.8K

Antwoorden (3)

meestal is er voor een band 2½ Bar nodig.

Toegevoegd na 6 minuten:
Heb net nog even voor je op gezocht en het klopt. hier onder nog een website waar je het zelf nog even kan na kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt van je automerk af. Bij veel auto's staat in het klepje van de benzinetank aangegeven hoeveel lucht er in de banden moet. Voor- en achterband is ook niet hetzelfde. Als het niet in dat klepje staat is er bij de "luchtautomaat"(hoe heet zoiets?) altijd een overzicht te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat weinigen dit zullen kunnen beantwoorden op deze manier.

Gemakkelijker is de gegevens van je wagen in te geven op de volgende site:

http://www.vredestein.nl/Onlineadvies_Advies.asp?UserSessionID=28110468