4 gas meeting is niet goed, en nu?

Heb mijn auto apk laten keuren en net te horen gekregen dat 4 gas meeting niet goed is en dat die niet APK goed gekeurd kan worden. Ik heb naar gezocht wat dat echt precies in houd maar ik kom gewoon niet uit. Enigste wat ik heb kunnen vinden dat er kommen te veel uitlaatgassen uit de uitlaat. Maar nu is de vraag, Kan het gefixt worden of is dat onzin om het laten maken? Ik heb opel vectra B sedan uit 97, heeft bijna 180.000 gelopen, nieuwe uitlaat. Als iemand weet wat ik ermee beste kan doen laat het me aub weten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is de oplossing van de garage die de meting gedaan heeft? Geeft de computer een foutmelding ?
Hoe is het met de katalysator?

Antwoorden (3)

uit die gasmeting blijkt dat de motor geen volledige verbranding meer heeft, of teveel olie verbruikt, en dat is voor een auto van 15 jaar niet echt heel raar. de test kan al een heel stuk gunstiger uitvallen als die met een warme motor gedaan wordt. dus ga eerst een stuk rijden voor je nog een keer de gasmeting laat doen. en dan natuurlijk lekker door trekken voor je overschakelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die verbruikt ook veel olie ik moet zeker maandelijks min 1 liter bijvullen , ze hebben dat in de garage gedaan eerst warm laten lopen en dan meten. Maar wat houd het in , dat mijn auto is dan eigenlijk afgeschreven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja als de laatst metingen al met een warme motor is gedaan kan je het niet nog gunstiger maken. maar je kan natuurlijk altijd nog even in de garage vragen wat de eventuele kosten zijn om het te verhelpen. en dan is het aan jouw of je het er voor over hebt of niet.
Er zijn veel factoren die de uitlaatgas samenstelling beinvloeden.
Olieverbruik geeft geen invloed.
Brandstof samenstelling en valse lucht wel.

Zijn de juiste waarde aangehouden bij deze 15 jaar jonge auto?

Laat de motor controleren op valse lucht, verstopt luchtfilter, carterventilatie, juiste ontsteking, verse bougie's en wat het belangrijkste is een goede monteur en keurmeester, de motor moet wel erg slecht zijn wil hij niet meer door de keuring komen.

Toegevoegd na 2 dagen:
Max. Toegestane Co 0,3% voor benzinevoertuigen van voor 31 dec. 2005
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vacuumslangetje voor de apk even los halen.
dan is het bijna altijd weer goed !
zit ergens voor de inlaat en de injectie.
en anders een andere garage zoeken die niet zo moeilijk doen