Moet je ook kilometerheffing betalen in het buitenland?

Tijdens de vakantiereis naar Oostenrijk, Frankrijk, Spanje betaal je tol of koop je een autobaanvignet. Zou je dan nog over die kilometers ook heffing moeten betalen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.8K

Het beste antwoord

Ja, ik denk 't wel.
Onze minister Eurlings schijnt (volgens een zéér betrouwbare bron, die ik hier gelet op het straffe regiem bij GV NATUURLIJK niet mag noemen), éérgisteren in het diepste geheim afspraken te hebben gemaakt met zijn buitenlandse collega's. Kortom, ik ben bang dat wij óók buiten onze vaderlandse grenzen, de 'klos' zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee natuurlijk niet, die Nederlandse camera´s staan niet in het buitenland, god zij dank... En nu ook nog niet in Nederland gelukkig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uh ze staan continue te posten net over de grens om te kijken of leasewagens de grens over gaan. Maar vrees dat ze dit straks wel gaan doen want nu kregen ze het volle pond wegenbelasting of je nu wel of geen gebruik hebt gemaakt van de auto. En als mensen nu echt minder rijden en ook nog eens de kilometers van het buitenland missen krijgen ze veel minder geld binnen en dat moet toch weer ergens vandaan komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@lora... Dan wordt het dus minder druk in de randstad, dan gaat iedereen aan de grens wonen zeker... Maar jij bent zo te zien geen voorstander...
Nee, natuurlijk niet. Dat is iets van de Nederlandse staat.
Het werkt ook niet met camera's maar via het GPS systeem.

Toegevoegd na 5 minuten:
De kilometers die u in het buitenland rijdt hoeft u niet in Nederland te betalen. In het buitenland betaalt u vaak al andere kosten, zoals de tol in Frankrijk en de vignetten in Zwitserland en Oostenrijk. De techniek moet ervoor zorgen dat u vanaf de grens niet meer betaalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IK hoop het want nu betaal je ook dubbel, volledige wegenbelasting en tol of autobahnvignet. Dank voor je antwoord +