Wat doe ik met een bevroren autodeur?

Het heeft vannacht goed gevroren en ik krijg mijn autodeur niet open.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
6.8K
Amadea
12 jaar geleden
Die ontdooien, natuurlijk!

Antwoorden (10)

slotspray ??

Sleutel met vuuraansteker goed heet maken ?
niet laten vervormen natuurlijk
andere deur openen ?
en dan van binnenuit ?
12 jaar geleden
MissBiggie
12 jaar geleden
Ja, erg handig als je net als ik op 4 hoog woont. Zo lang is mn snoer niet :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook erg goed voor de chip van de startonderbreking die tegenwoordig in bijna iedere sleutel zit ;-(
Vanochtend advies van de Wegenwacht op de radio: niet aan de deur trekken, maar juist duwen. Daarna zou je 'm open moeten kunnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevallig hoorde ik het vanochtend, ik heb zelf alleen een fiets ;-)
Van binnen uit voorzichtig duwen. Kleine drukjes geven om het zo maar te zeggen. Eenmaal open de rubbers (beide kanten!) insmeren met een zuurvrije vaseline.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is er bevroren? Het slot? De deur aan de rubbers?
Als het het slot is kan je anti-vries spray voor je slot gebruiken. Is het de deur aan de rubbers dan zou ik als ik jou was proberen of het alle deuren zijn (ook evt. kofferbak). Als je wel in je auto kunt komen dan zou ik proberen ergens bij iemand met een garage hem daar even in te zetten, desnoods met een fohn de randen verwarmen tot de deur open gaat. Daarna de rubbers goed droog maken en insmeren met vaseline.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een methode dat je met lauw water de deur weer open krijgt maar dan ook echt lauw water

Toegevoegd na 2 minuten:
En ook echt stukje bij beetje eventueel met lauwwarm doekje.
En als je hem open hebt zo snel mogelijk spray halen om in te sprayen.

Toegevoegd na 5 minuten:
nog een tip van vroeger om bevroren deuren te voorkomen rubbers inpoederen met talkpoeder of babypoeder.
12 jaar geleden
Wachten totdat hij ontddoid is of met een sproeier spuiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ertegenaan gaan staan, door lichaamswarmte komt de deur (misschien) los.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou er simpelweg met een haarfohn langs kunnen gaan, dan smelt alles (dit zou geen lakconsequenties moeten hebben).
Andere opties zijn blazen (maar dit kan heel lang duren), of via een andere kant in stappen, door het opwarmen van de kachel zal ook hierdoor het vrieslaagje verdwijnen.

Beter kun je dit voorkomen. Bij tankstations heb je sticks die je bij vorst langs de deurrubbers kunt halen. Deze sticks zetten een vetlaagje erover waardoor het niet kan bevriezen (tenminste niet onder normale Nederlandse vorst).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het de deur probeer dan een andere en dan de motor starten en hoepen dat de warmte van binnenuit voldoende is om het rubber te ontdooien.
Vervolgens de rubber goed invetten.
Is het het slot dan heb je tips genoeg gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een sterke plastic zak met heet water er tegen houden, houdt je gelijk ook warme handen.