Wat kun je doen als de voorruit van je auto ook aan de binnenkant bevroren is?

Afdekken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.7K

Het beste antwoord

Juist niet afdekken je moet de airco op warmste staand zetten en wacht je toto dan gesmolten is tip zet wel een goede handoek onder het voorruit want anders gaan het ook onder de vooruit vriezen met ijs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De oorzaak is dan dat er teveel vocht in je auto zit. Dat moet eruit. Nu zul je dus moeten ontdooien maar daarna zoveel mogelijk de ramen open als je geparkeerd staat zodat het vocht eruit kan of een vochtvreter op je dashboard zetten.

Toegevoegd na 5 minuten:
Nog meer tips: als je een airco hebt die de komende dagen goed gebruiken, autoraam niet 's nachts open laten staan maar alleen overdag in de zon een poosje en afwasmiddel op de binnenkant smeren tegen beslaan en bevriezen van het raam.

Verder goed checken of er ergens kieren in de auto zitten waardoor juist vocht en kou naar binnen komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Ik heb het ook wel eens. En dan vooral als ik korte ritjes heb gemaakt, waardoor de auto nog niet helemaal droog is. En juist doordat de binnenkant dan is bevroren duurt het weer extra lang voor alle vocht de auto uit is. Een vochtvreter is dan inderdaad misschien wel een goed idee als je veel korte ritjes maakt.
niko
12 jaar geleden
best goede ideeen allemaal.maar smeer geen afwasmiddel op de binnenkant van je raam.het veroorzaakt een soort film waardoor het zicht,zeker bij laagstaande zon ernstig gehinderd wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook als je het met een doek uitwrijft? Zo doe ik ook altijd mijn badkamerspiegel. Je wrijft het uit en dan zie je er niets meer van. Niet zomaar opsmeren inderdaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met je airco zou het al moeten lukken, tenminste als je er eentje hebt in je auto. Airco haalt namelijk het vocht uit de lucht en blaast droge lucht in de plaats. Nou ja, als het niet meer vriest lijkt me iets aangenamer, maar dan denk ik dat de binnenkant ook niet meer zal aanvriezen... hehe !!
niko
12 jaar geleden
@Pelle.ook als je het uitwrijft.op de badkamer spiegel doe ik het ook.daar hoef ik niet doorheen te kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch maf dat je die tip zoveel tegenkomt op internet.... hoe doen al die mensen dat dan?
Ik heb er ook last van, heb nu bij de action een vochtvreter gehaald.
Die heb ik in het midden van de auto gezet en werkt prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Smeer je ruit in met een beetje afwas middel
dat gaat de aanslag van het vocht tegen,en kan ook niet meer bevriezen.
12 jaar geleden
Als je voorruit bevroren aan de binnenkant is een doek met brandspiritus of bio-ethanol.