problemen met starten s,morgens peugeot 307sw diesel alleen als het wat kouder is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (7)

Misschien het gloeistaafje vervangen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mogelijk een accu met te lage spanning, waardoor de startmotor wat moeilijk op gang komt. Spanning kan wat afnemen als het kouder wordt. Je garage kan het eenvoudig meten.
paulus811
14 jaar geleden
Als hij moeilijk start, dat wil zeggen dat hij moeizaam lijkt te kreunen voordat hij aanslaat, maar daarna wel goed loopt, is je accu zwak. Zet er dan een nieuwe accu in voordat het nog kouder wordt.

Als hij niet kreunt, maar haperend op gang komt, misschien zelfs wat gaat schudden, en de straat vult met een grote grijze wolk, zijn je voorgloeibougies kapot (of gewoon vochtig). Je kunt het dan proberen met een vochtwerend middel. Helpt dat niet, dan zijn ze kapot, en moet je nieuwe voorgloeibougies plaatsen.
Cryofiel
14 jaar geleden
gloei spirale vervangen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Gast9296;

In aanvulling op eerdere reacties; misschien heeft de auto langere tijd stil gestaan. Dan kan het slim zijn om er eerste eens een verse tank diesel doorheen te 'jagen' en kijken of er verbetering optreedt. Brandstof is namelijk nogal aan veroudering onderhevig, zeker diesel wanneer de temperatuur gaat dalen. Wellicht dat een nieuw brandstoffilter daarbij ook helpt. Kost bijna nix.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat zijn de gloei spiralen..heb pas hetzelfde euvel gehad en start nu weer met een tikkie..dus ff naar de dealer/garage en nieuwe gloeispiraal/spiralen erin laten zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nieuwe gloei pluggen en hij start weer als vanouds