wanneer moet een automaat in de n stand staan ? Bij langere wachttijd, file b.v toch gewoon in de p stand laten staan ?

Toegevoegd na 19 uur:
ok dat was de achterliggende vraag, ging er van uit dat als de auto in de p of in de d staat, er extra slijtage op treedt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
26.7K

Het beste antwoord

Een automaat gebruikt wat meer brandstof als hij in "D" staat bij stilstand dan bij "N"
Het kan geen kwaad meer slijtage o.i.d. is er niet echt.

Los daarvan is het makkelijker om als je langdurig stilstaat de automaat in "P" te zetten want dan hoef je de rem niet vast te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In een wasstraat zet je hem in de N zodat de auto kan rijden door die wasstraat heen. De P gebruik je meestal en dan zijn de wielen ook geremd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een 'rollende' file in de (D)rive laten staan. Wachten voor brug/spoorbomen in (P)ark. Voor stoplichten in (N) met eventueel de rem erbij....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en je kunt hem natuurlijk ook gebruiken als je eens flink in de toeren wil klimmen om op te scheppen zonder de auto voor je aan te rijden :D