Wat is het nut van de uitwijkroutes die sinds kort staan aangegeven?

Dat zijn de bordjes an de anwb. Aangegeven als bijvoorbeeld: U324.

Ik heb ze nog niet in gebruik gezien, ook niet in duitsland, dus waar dienen ze eigenlijk voor?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Bij een omleiding door een stremming hoeft men op de radio alleen maar te zeggen volg route U324
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In Duitsland worden ze echt wel vaak gebruikt. Luister maar eens naar de Duitse radio als je de grens over rijdt. bij de filemeldingen vermelden ze vaak een alternatieve route als er een lange file staat.

Door deze "U" routes kan men snel geinformeerd worden over alternatieve routes zonder gedetailleerde beschrijvingen te geven als, ga bij plaats x van de snelweg en volg provinciale weg N y tot plaats z, dan N zoveel tot bla bla.....