Volkswagen EOS uit 2008 heeft lekkage? Kofferbak staat vol met water. Wat kan dit zijn en wie herkend dit probleem?

Nooit problemen gehad, tot vanmorgen. Zelfs bij het reserve wiel ligt een plas water. Wie heeft hier ervaring mee? Wat kan het zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
3.3K

Antwoorden (2)

Het kan zijn dat je rubber van de kofferbakklep niet meer goed vast zit en daardoorheen het water lekt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U blijkt niet de enige te zijn. Het schijnt bij de EOS een vaker voorkomend probleem te zijn en moet gezocht worden in de afdichtingsrubbers. Voorbeeld van een andere EOS-bezitter:
"Ervaring met auto: Vanaf begin heel veel last van lekkage gehad. Autobedrijf Van Mossel doet er alles aan om het te verhelpen. Heeft in totaal al 6 weken in garage gestaan om lekkage te verhelpen. Het lijkt erop na alle rubbers te hebben vervangen en ingekit dat het is verholpen.
De geur die door het vocht in de auto is ontstaan is na de ozonbehandeling geleidelijk aan aan het verdwijnen. Ook is er spontaan het panoramadak uitgeklapt onder het rijden.
In de eerste week een kapotte accu. Kortom best wel wat gezeik, echter het rijgedrag, uitstraling en het heerlijke cabriogevoel overtreft nog steeds deze teleurstellingen. Als ik zeker weet dat de lekkageproblemen onder de knie zijn kocht ik er zo weer een.
Ervaring met dealer: Raamrubbers goed invetten in de winter met vaseline of wd40."