Is het mogellijk om ergens in nederland te leren rijden op een priveterrein, zonder instructeur, met je eigen auto?

Toegevoegd na 22 minuten:
mijn man heeft een auto en rijbewijs, niet ik.
Ik wil gewoon de controle over het voertuig leren zodat me dit wat ECHTE rijlessen scheelt..

Uitaard gaat het hier niet om verkeersinzicht!

Toegevoegd na 26 minuten:
Ja dat zei mijn man ook al dat er een duidelijk onderscheid gemaakt wordt tussen priveterrein en openbare weg bedankt voor de goeie antwoorden......

Is er een website van deze anwb lesplaats?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
21.8K

Antwoorden (7)

Nope. Niet legaal in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat mag wel, op een verkeersoefenterrein.
Nee.

Het is sowieso illegaal om zonder rijbewijs een motorvoertuig te besturen. Dat geldt ook op privéterreinen.

Daar komt bij dat je op een privéterrein niet *kunt* leren rijden. Je kunt wel leren optrekken, remmen, bochten draaien, fileparkeren, schakelen, en alle andere technische handelingen.

Maar al beheers je alle technische handelingen, en al ken je alle verkeerstheorie, dan nog kun je niet zomaar rijden in het echte wegverkeer. Je verkeersinzicht is nul.

Met zulke puur theoretische kennis de weg opgaan is roekeloos en daarmee onverantwoordelijk.
Cryofiel
14 jaar geleden
Helaas mag dat niet zonder instructeur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen wand als je geen rijbewijs hebt kan je geen auto op je naam laten schrijven dus kan die niet van jou zijn..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je kunt gewoon een auto op naam zetten, zolang je je maar kan legitimeren.
Ja dat mag. Als het een *duidelijk van de openbare weg* afgesloten terrein is en toestemming hebt van de eigenaar.
Daar geldt de WvW niet.
AWM
14 jaar geleden
Ja,
Althans deels.
De anwb heeft oefen tereinen waar je alleen in de auto zit. Men kan vanaf een toren de auto met een knop stil zetten.

Verder zijn de antwoorden over prive terrein en rijbewijs fout.
Je mag wel zonder rijbewijs een auto besturen op prive terrein. Je mag zelfs racecoureur zijn voor je 18e.

Wat niet mag is dronken op eigen terrein auto rijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je rijbewijs hebt gehaald mag je overal leren rijden.