ik wil een peugeot 306 1.8-16v XS, tweedehands gaan kopen maar weet niet of ik waar voor mijn geld krijg, doe ik hier een goede deal?? de auto heeft:

- Gebarsten voorruit
- Elektrisch raam rechts doet het niet
- hoedenplank mist
- hoofdsteunen achter ontbreken
- cd-speler mist
- rechter wielkas zit roest
- deuk in de bumper voor

De auto komt uit 1998 met een km-stand van 140.000
apk loopt tot 13-05-2012
De verkoopprijs van de auto is € 725,-
Mijn vraag is of deze prijs redelijk is, de auto wordt verkocht bij een garage.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Als de auto bij een garage wordt verkocht, vraag er dan een nieuwe APK bij.

Verder:

Kijk wanneer de distributieriem moet worden vervangen!
Kijk hoe de koelvloeistof er uit ziet: zit er geen olie in?
Kijk naar de remmen: hoe zien de schijven voor eruit. testritje maken
Laat het motor draaien en kijk onder het blok of er nergen olie lekt.
Kijk naar de uitlaat, hoe ziet de katalysator er uit? (prijzig stukje uitlaat)
Is de barst in de ruit een afkeurpunt?
Kijk naar het profiel van de banden.

Maak een testrit:
Rem even flink. nog een keer met het stuur los, gaat de auto recht voor uit?
Maak een flinke bocht links/recht (pak wat rotondes) hoor je lagers brommen of andere geluiden.

als ze er een nieuwe APK bij doen is het een redelijke prijs.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zou zelfs nog wel voor de APK betalen (paar tientjes), het is eigenlijk wel een nette prijs... mits je door je eigen controlepunten heen komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zit in de branche ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, maar ik rij al wel een tijd in oldtimers en oudere auto's. En ik kijk heel goed naar een auto voor ik hem koop..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor jouw antwoord, ben net geweest en heb het uiteindelijk toch niet gedaan want hij kwam op meerdere punten uit dat hij nog teveel geld zou gaan kosten in reparatie. Ook lagen er 2 flessen water achterin waardoor ik het helemaal niet meer vertrouwde want dat kon duiden op een kapotte koppakking.

Andere antwoorden (3)

Eerlijk gezegd ken ik niks van auto's maar op zich lijkt me het een redelijk goede prijs, als de gebarsten ruit en het kapot elektrisch raam er niet waren, de andere gebreken maken het er niet beter op... het is nu niet veel geld maar wat ben je kwijt als je de auto in orde wil steken vraag ik me af? Als ik van u was, zou nog even verder zoeken naar eentje die beter in orde is. Betaal je mss iets meer maar in vergelijking kom je mss financieel wel beter uit. Wat je ook beslist wens je veel geluk met je toekomstige wagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het niet doen.

Je hebt waarschijnlijk 300 euro kosten en voor 1000 - 1100 heb je een betere 306.

En je weet ook niet of KM stand klopt als je geen NAP erbij krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zyn dingen die je weet je moet altyd kyken of het motorisch 100% is een gebarste vooruit kan je makkelijk laten maken als je een goeie verzekering neemt belangryke is dat je vraagt wanneer de distrubitie is vervangen dat moet om de 90 000 km vervangen worden dat zou je 400 euro kosten ook moet je de auto starten en de klep opendraaien van de motor terwijl de auto start en als er veel olie spettert dan is die motor niet meer echt goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je veel auto rijd is een 1.8 16v een Zuiper liever kan je dan een 1,4 of max 1,6 nemen als jr veel gebruiik maakt van je auto