Hoe komt het dat bij mijn auto MG F 1.8 soms het alarm spontaan afgaat ?

Hij staat buiten en wordt dus soms nat althans het dekzeil,kan het zijn dat hierdoor de vochtigheid zodanig toeneemt dat dit het alarm activiteert ?

Toegevoegd na 1 minuut:
De vochtigheidsgraad in de auto wordt bedoeld

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk heeft het niets met de vochtigheid te maken. Het zou kunnen zijn dat het alarm op bewegingen reageert. Misschien valt er iets op de auto of wordt hij heen en weer bewogen door de wind bijvoorbeeld. Wat ook vaak voorkomt is dat de accu van de auto zwak is.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als de accu zwak is wilt de auto u waarschuwen dmv het alarm. Mijn ervaringen wijzen dat uit. Met diverse auto's heb ik dit meegemaakt, die heb ik vervolgens op de acculader gezet, en toen ging het alarm niet meer af.