Wegenwacht-lidmaatschap of Route Mobiel?

Mijn vrouw heeft een WW-lidmaatschap, een lidmaatschap op naam. Ik heb een Route Mobiel-lidmaatschap, op kenteken. Wij hebben allebei een auto. Volgens mijn vrouw word ik, als ik strand met haar auto, niet geholpen, omdat het lidmaatschap op haar naam staat. Zij daarentegen wordt wel geholpen als zij strandt met mijn auto, want dat is een lidmaatschap op kenteken. Wat is voor ons de voordeligste oplossing? Een tweede abonnement bij de ANWB en het Route Mobiel abonnement opzeggen of een tweede abonnement bij Route Mobiel en het ANWB abonnement opzeggen?

Toegevoegd na 51 minuten:
Ik stel géén prijs op een antwoord van het ANWB Autoteam, omdat ik dan het antwoord al weet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het zo begrepen, uHet abo staat op naam.. Per jaar mag je 3 verschillende kentekens opgeven voor hulp.
Een partner is dacht ik automatisch meegenomen. En trouwens zou datniet zo zijn.... Wanneer je de zelfde achternaam hebt en je weet de juiste personalia. Zullen ze waarschijnlijk niet moeilijk doen.

Het beste antwoord

Er zijn twee mogelijkheden. Route Mobiel geeft voor de 2e auto een korting van €20. Kijk voor tarieven op: http://www.routemobiel.nl/pechhulp-nederland/#/pechhulp-nederland/wat-kost-het. De ANWB kent de mogelijkheid van een partnerlidmaatschap. Dat is iets goedkoper dan een "gewoon"lidmaatschap. Zie www.anwb.nl. In iedere geval moet je bij de ANWB ALTIJD de lidmaatschapspas bij je hebben ingeval van hulp. Bij Route Mobiel is het vermelden van het kenteken voldoende. Wel zo makkelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wij hebben allebei een lidmaatschap op dezelfde auto. Want het is op kenteken en op naam bij de ANWB. Ik zou altijd kiezen voor de ANWB, want hoe oud je auto ook is, ze komen je redden. Dankzij dit lidmaatschap durven we in een auto van 17 jaar oud te rijden. Je krijgt een vervangende auto en 5 dagen de tijd om een andere te zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mijn informatie is het bij de ANWB niet op kenteken, maar op naam, vandaar mijn vraag. Een lidmaatschap op kenteken EN op naam lijkt mij zinloos, dan zou ik dus sowieso al niet geholpen worden als ik in de auto van een ander rij.
Het is natuurlijk moeilijk om voor een ander aan te geven wat de beste keuze is, deze hangt van een aantal factoren af:
- De ANWB geeft partner korting, bij Routemobiel kan ik niet vinden of dit ook het geval in bij meerdere auto’s.
- ANWB kent een vaste prijs, voor Nederland 2 vormen met of zonder eigen woonplaats
- Routemobiel is de prijs afhankelijk van de leeftijd van de auto.
- Welke wensen passen het best bij de voorwaarde van de ANWB/Routemobiel
- Wil jij als bestuurder altijd verzekerd zijn van hulp
- Wil je dat je auto altijd verzekerd is van hulp
- Bij Routemobiel moet je er altijd voor zorgen dat je de juiste pas bij je hebt voor de auto waar je mee rijdt
- Bij de ANWB moet je altijd je eigen pas bij hebben ongeacht in welke auto je rijdt.

Ik heb een auto en 2 motoren die ik alleen zelf gebruik dus ben bij de ANWB omdat deze op naam staat maakt het niet uit waarmee ik rij. Bij Routemobiel zou ik voor elk voortuig een abonnement moeten afsluiten.

Stel je hebt maar 1 auto maar die wordt ook regelmatig gebruikt door je vrouw en kinderen dan kun je beter voor Routemobiel kiezen omdat het dan niet uitmaakt wie met de auto rijdt. Bij de ANWB zou elke bestuurder een abonnement moeten afsluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jodyenboyke
12 jaar geleden
Het laatste klopt niet. Als je 1 auto hebt en je zorgt de lidmaatschapskaart in de auto aanwezig is, dan kan iedereen die in die auto rijd, hulp krijgen van de wegenwacht.
Naam op lidmaatschapskaart en kentekenbewijs worden vergeleken.