Waar kan ik een h4 lampenset kopen?

Een neef van mij wil graag zn lampenset.
Nu heb ik lopen googlen en ik zie dat het iets is voor de auto.
Dit kan kloppen want hij heeft sinds kort een auto.
Maar oke.
Nu wil ik weten waar ik deze het best kan kopen. En of er ook verschillende h4 lampensetten zijn?
Beetje zonde als ik een verkeerde geef.

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
4.6K

Antwoorden (4)

Je kunt dat in principe in alle auto zaken kopen maar je hebt inderdaad verschillende types. Ik neem aan dat je neef geen nieuwe dure auto heeft en een lampenset wilt omdat hij Xenon of Xenon kleur lampen wilt. Hier zijn dus verschillende mogelijkheden in en zou je toch eerst even wat meer info moeten hebben. Persoonlijk zou ik hem aanraden dan ipv Xenon kit een Led versie te gebruiken, te verkrijgen bij de meeste auto zaken. Prijs is wel niet zo goedkoop...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kom je er nou bij dat hij een Xenonlampenset wil? Ik haal dat nergens uit de vraag, maar misschien ben je helderziende?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom wilt die anders een nieuwe set h4 lampen? Lijkt me stug dat je een auto koopt waar de verlichting niet van werkt.... Misschien zit ik wel fout maar derhalve mijn idee ;)
Een H4 is een koplamp voor de auto waarin dim- en grootlicht gecombineerd zijn. Een gloeispiraal voor grootlicht en een afgeschermde spiraal voor dimlicht. Je kunt deze los krijgen, of als onderdeel van een lampensetje, waarin ook andere lampjes zitten ( richtingaanwijzer, remlicht, stadslicht etc, en een paar reserve-zekeringen). Wel even uitzoeken wat merk, type en bouwjaar van de auto is, voor je de lamp(en) gaat kopen. Ze worden op veel plaatsen verkocht: bij merkendealers, algemene garages, Halfords, automaterialenhandel, de grotere bouwmarkten, benzinestations (meestal aan de prijzige kant).

Toegevoegd na 14 minuten:
Dit is een H4, koplamp met twee gloeispiralen dus. Er is ook een H7, dat is een koplamp met één gloeispiraal (althans in mijn Peugeot, omdat ik dubbele koplampen heb, dus 4 lampen in totaal).

Toegevoegd na 21 minuten:
Bij de ANWB worden ze ook verkocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf koop ik autolampen vaak bij de Gamma of de Halfords. De eerste is iets beter voor je portemonnee, maar dat zijn wel onbekend merk lampen dan....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Momenteel heeft de kijkshop ze in de aanbieding, complete setjes (incl. zekeringen) voor ca. 6 euro, ik zag ze zelfs als setje liggen bij de Action voor iets van 2 euro. Ik neem aan dat hij een setje wil als reserve en dat z'n auto momenteel licht heeft anders moet je inderdaad twee setjes kopen. Bij een benzinestation kun je lampjes apart kopen maar dan kun je zo 5 euro voor een enkel lampje kwijt zijn.

Het is misschien slim om sowieso twee setje te geven want de regel is dat je twee lampjes tegelijkertijd vervangt. (is links het remlicht bijvoorbeeld kapot gegaan dan zal rechts spoedig volgen).